تهران-ایسکانیوز: علی بیگدلی، تحلیل گر مسائل بین الملل پیرامون توافق ایران و 1+5 بر سر تمدید مذاکرات، اظهار داشت: مهمترین مسئله و ایراد آمریکایی ها به ایران و نقطه کور مذاکرات شاید برخی از اظهار نظر ها در مورد رژیم صهیونیستی است که گروه های تندرو در آمریکا را به جنب و جوش وا داشت. سفرهای نتانیاهو و دیدارهایش با ایپک تا اندازه ای مذاکرات را از مسیرش منحرف کرد.

علی بیگدلی پیرامون تمدید مذاکرات تا تیر ماه 1394 در گفتگو های هسته ای، عنوان داشت: راهی به جز تمدید نمانده بود. راهی برای دوطرف نمانده بود و با چانه زنی بسیار به این مرحله رسیدیم.

او اضافه کرد:  شکست مذاکرات در ذهن جامعه جهانی نمی گنجید و برای اوباما هم سنگین بود که بعد از مدتها شکست مذاکرات اعلام شود. راه میانه این مذاکرات تمدید بود. بعد از این بازرسان دوربین های خود را در مکان های جدید نصب خواهند کرد و مذاکرات ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: ایران در لغو تمامی تحریم ها انتظار بالایی را از دولت آمریکا طلب می کرد و بسیاری از اظهار نظر در زمان نامناسب ابراز شد.

این تحلیل گر سیاسی در ادامه داد: زمان 6 ماهه تا اندازه ای طولانی و عجیب و با زمان روی کار آمدن کنگره جمهوری خواه همزمان شد. از این رو مذاکرات آینده کمی مشکل خواهد شد اما امیدواریم با یک تغییر رویکرد در سیاست خارجه برای حصول قرارداد بتوانیم فضا را وسیع تر و آرام تر کنیم.

بیگدلی در ادامه گفت: مهمترین ایراد آمریکایی ها به ایران و نقطه کور مذاکرات شاید برخی از اظهار نظر ها در مورد رژیم صهیونیستی است که گروه های تندرو در آمریکایی را به جنب جوش وا داشت. سفرهای نتانیاهو و دیدارهایش با ایپک تا اندازه ای مذاکرات را از مسیرش منحرف کرد.

او ادامه داد: اظهار نظر های بی مورد در زمان مذاکرات بسیار آسیب زا بود و نتایج مثبتی به بار نیاورد. در روزهای مذاکرات مسقط مسیر مذاکرات را منحرف کرد و سختگیری به ما از همان روزها آغاز شد.
کد خبر: 151062

وب گردی

وب گردی