تهران-ایسکانیوز: علی قدمیاری مدیر کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی درباره گفت و گوی منتشر شده از او در خبرگزاری تسنیم گفت: در حاشیه نمایشگاه مطبوعات بنا به احترام به اصحاب رسانه به غرفه تسنیم رفتم و در آن بین گپ و گفتی با خبرنگار تسنیم داشتیم که کلیت آن حالت مصاحبه نداشت اما متاسفانه این گپ و گفت با تحریف و تغییراتی در واژه‌ها منتشر شد که اصلا با صحبت‌های من مطابقت نداشته است.

قدمیاری درباره تغییرات صورت گرفته در این مصاحبه گفت: به نظر من تحریف صحبت‌ها ناشی از رویکرد کلی این خبرگزاری نیست و برخی از خبرنگاران با واژه گزینی غیر واقعی تلاش داشتند تا این گفت و گو شکل دیگری به خود گیرد.

وی افزود: در بخشی از این مصاحبه اشاره شد که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی اعمال مدیریت می‌کند و نه فرماندهی! منظور من این بود که دانشگاه پادگان نیست که کسی دستور دهد و بقیه اطاعت کنند بلکه دانشگاه یک مدیریت فرهنگی نیاز دارد.  ساختار دانشگاه آزاد اسلامی هم به گونه‌ای است که سلسله مراتب اداری در آن مشخص است و آئین نامه‌ها و قوانین دانشگاه از پیش تعیین شده است. اما این گفته من به شکل دیگری که خواست یک جریان مشخص است تحریف شده که اصلا صورت واقعی من نبوده است. مگر در بقیه دانشگاه‌ها فرمانده داریم که در دانشگاه آزاد اسلامی بگوییم فرمانده وجود ندارد؟ ساختار مدیریتی دانشگاه مشخص و تعیین شده و بر اساس چارچوب قانونی و اساسنامه است و دکتر حمید میرزاده در راس این ساختار قرار دارد.

مدیر کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحریف دیگری در این مصاحبه گفت: مسئله‌ی دیگری که در صحبت‌ها به شکل معناداری تحریف شده مربوط به انتصابات دانشگاه است من در این گفت و گو اشاره کردم که دانشگاه آزاد اسلامی انتصابات محلی و یا منطقه‌ای دارد و روال کار در دانشگاه به این صورت است که هر بخشی انتصابات خود را دارد و لزومی ندارد که رئیس دانشگاه در هر انتصابی دخالت کند. اما متاسفانه این حرف به این شکل بازتاب داده شده که «برخی انتصابات دانشگاه آزاد مورد استقبال میرزاده نیست» در حالیکه این حرف اصلا منظور کلام من نبوده است.

قدمیاری همچنین افزود: حتی در بخشی از این گفت و گو اشاره کردم که محسن هاشمی سوای سوابق خانوادگی‌اش فرد موفقی است که برای دانشگاه ثمرات بسیاری داشته است. اما خبرنگار با افزودن جمله«  برخی از انتصابات شاید مورد استقبال آقای میرزاده نباشد» تلاش کرده این  عبارت را هم به شکل دیگری تفسیر کند که این تحریف کاملا غیر حرفه‌ای بوده است.

قدمیاری با اشاره به اینکه در مورد فائزه هاشمی به طور مشخص در این گفت و گو صحبتی نشد گفت: در این مورد مشخص ما اصلا مصاحبه‌ای نکردیم ضمن اینکه این انتصاب در یک واحد تابعه دانشگاه صورت گرفته و دکتر میرزاده هم مخالفتی با این امر نداشته است.

مدیر کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به مسئولیت حرفه‌ای و اخلاقی خبرنگاران در بازتاب دیدگاه‌های واقعی مصاحبه شونده گفت: وظیفه خبرنگار انعکاس حقایق است و نه برداشت‌های شخصی و اصول حرفه‌ای ایجاب می‌کند قبل از انتشار یک مصاحبه با مصاحبه شونده هماهنگی‌های لازم صورت گیرد در حالیکه در این مورد مشخص این اتفاق رخ نداد.
کد خبر: 151103

وب گردی

وب گردی