تهران-ایسکانیوز: عبدالرضا فرجی راد پیرامون نتایج و روند مذاکرات هسته ای، گفت: منفی بودن مذاکرات برای دولت آمریکا خسارت بزرگی است و در ایران هم بر روی اقتصاد و آینده روابط ما با کشورهای دیگر اثر خواهد گذاشت.

این تحلیلگر روابط بین الملل در گفتگو با ایسکانیوز پیرامون نتایج و روند مذاکرات 1+5 در وین، اظهار داشت: در این مدت دو طرف یکدیگر را ارزیابی کاملی کردند. در این مدت کار فشرده ای انجام شد. به این معنی که هر دو طرف نه می خواهند بازنده باشند و نه می خواهند نتیجه منفی به بار بیاورد.

سفیر سابق ایران در مجارستان و نروژ ادامه داد: منفی بودن مذاکرات برای دولت آمریکا خسارت بزرگی است و در ایران هم بر روی اقتصاد و آینده روابط ما با کشورهای دیگر اثر خواهد گذاشت. هردو طرف تلاش می کنند که به نتیجه برسند و البته دولت آمریکا هم مانند ایران تحت فشار بود.

این استاد دانشگاه همچنین تشریح کرد: دولت آمریکا از سوی اعراب و صهیونیست ها فشار را تحمل می کند. از طرفی هر کسی می خواهد منافع خودش را بدست آورد از این رو جمهوری خواهان نیز به دنبال این هستند که خودشان با ایران به توافق برسند و رقیبشان از این افتخار بی نصیب شود. در عین حال داشتن رابطه خوب با ایران در منطقه از سوی همه گروه های آمریکا مورد توجه است.
کد خبر: 151114

وب گردی

وب گردی