تهران-ایسکانیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مقصر اصلی نرسیدن به توافق را غرب و آمریکا دانست و گفت: ایران همه گام های مثبت را برداشته است.

محمد حسن آصفری در گفتگو با ایسکا با اشاره به پایان دهمین دور جامع مذاکرات هسته ای و تمدید دوباره آن تا تیرماه 94 اظهار داشت: بعد از گذشت 12 سال مسیر پر پیچ و خم مذاکرات جمهوری اسلامی با مدنظر قرار دادن بازی برد-برد گام های مثبتی را برداشت تا نتیجه به نفع دو طرف باشد اما انگار زیاده خواهی غرب فراتر از این هاست.

وی با بیان اینکه غرب تلاش می کند مذاکرات هسته ای را برای دنبال کردن اهداف جاه طلبانه اش پیگیری کند، ادامه داد: در این مسیر سعی می کنند این سناریو را باقی بگذارد تا پروژه ایران هراسی را که هدف آن مقابله استکبار با اهداف جمهوری اسلامی هست دنبال کرده و مشکلات اقتصادی خود را با فروش سلاح و مطرح کردن ناامنی در منطقه به نتیجه برساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مقصر اصلی نرسیدن به توافق را غرب و آمریکا دانست و افزود: ایران همه گام های مثبت را برداشته است. استفاده بدون محدودیت ایران از غنی سازی حق مسلمی است همچنان که این حق برای غربی های عضو پادمان ان پی تی هم گذاشته شده است.

آصفری با بیان اینکه به طور قطع اگر توافقی در زمان خودش صورت نگیرد، بازنده آمریکا است، اضافه کرد: در این صورت ایران بدون محدودیت توسعه سانتریفیوژ، فعالیت سایت اراک و غنی سازی خود را دنبال می کند، همچنین اجازه بازرسی های سرزده را به آژانس نخواهد داد و اورانیوم تولید شده را به هیچ وجه اکسید نخواهد کرد.

وی ادامه داد: طرف غربی باید متوجه باشد حل مسئله هسته ای ایران از طریق فشار و زور نیست و تنها شرط آن گفتگو و مذاکره است و در صورت عدم نتیجه این آمریکا و غرب است که ضرر می کند.

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: عدم توافق قطعا سرعت پیشرفت های هسته ای  ایران را بیشتر خواهد کرد، بنابراین به نفع غرب است که مذاکرات هسته ای را بیش از این به چالش نکشاند و بگذارد مذاکرات با نتیجه برد-برد به نفع دو طرف تمام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: طولانی شدن مذاکرات به دلیل خوشبینی به طرف غربی بود، چراکه فکر می کردیم  طرف غربی قابل اعتماد است، اما یک بار دیگر ملت ایران با یک نرمش قهرمانانه به غرب نشان داد در صورت بی اعتمادی غربی ها مسیری برای بازگشتشان نخواهد بود.
کد خبر: 151157

وب گردی

وب گردی