تهران-ایسکانیوز: حمید رضا آصفی پیرامون تمدید گفتگوهای 1+5 تا تیر ماه سال آینده و نتایج مذاکرات وین در پایان این نشست، گفت: دو طرف به آنچه می خواستند نرسیدند و نتیجه مذاکره یک دستاورد حداقلی بود که از شکست بهتر است.

حمید رضا آصفی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در گفتگو با ایسکانیوز پیرامون تمدید مذاکرات 1+5 در پایان نشست وین اظهار داشت: این مذاکرات بسیار سخت بود و پیش از این هم پیش بینی می شد که در آن فرود و فرازهای بسیاری خواهد بود. مذاکراتی که در آن دو طرف زود به نتیجه نمی رسند و زمان طولانی را صرف خواهند کرد.

او ادامه داد: پیش بینی شده بود که مذاکره مرحله ای و پله ای خواهد شد. به هر صورت نتیجه دور از انتظار نبود و افرادی که با خوشبینی نتیجه مذاکرات را پیش بینی می کردند، ارزیابی درستی نداشته اند.

آصفی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده زحمت کشید و تلاش زیادی کرد. اگر کسی دو یا سه مذاکره جدی کرده باشد متوجه خواهد شد که تیم از صبح تا شب 10 تا 15 مذاکره طولانی انجام دهد، چقدر سخت خواهد بود. آن هم با گروهی که اجماع، حسن نیت و اراده سیاسی ندارند.

او ادامه داد: اگر به توافق جامع می رسیدیم مناسب تر بود اما این موضوع از این جهت که مذاکرات با شکست مواجه نشد، قدمی به پیش است. در هر صورت نتیجه برای اقتصاد و شرایط روانی کشور خیلی مطلوب نخواهد بود.

سخنگو و سفیر سابق وزارت خارجه در ادامه عنوان داشت: دو طرف به آنچه می خواستند نرسیدند و نتیجه مذاکره یک دستاورد حداقلی بود که از شکست بهتر است.
کد خبر: 151164

وب گردی

وب گردی