تهران-ایسکانیوز: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران با حفظ منافع و عزت ملی توانست در یک تورنمنت بین المللی با وزن کشی که انجام شده بود در برابر قدرت های بزرگ بایستد.

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با بیان اینکه تیم هسته ای کشورمان در این مدت از مذاکرات راه سخت و دشواری پیش و روی خود داشت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با حفظ منافع و عزت ملی توانست در یک تورنمنت بین المللی با وزن کشی که انجام شده بود در برابر قدرت های بزرگ بایستد.

وی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی دولت، ملت و نظام جمهوری اسلامی نتیجه مذاکرات هسته ای بود، تصریح کرد: باید به تیم هسته ای ایران دست مریزاد گفت که اینگونه مقابل ابر قدرت ها ایستادند و نشان دادیم که ایران اهل تعامل و منطق هستیم و کسانیکه ادعای دموکراسی را دارند کماکان خوی استکباری خود راحفظ می کنند و زاده خواهی آنها به نوعی در تمدید مذارکات بی تاثیر نبود.

عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه 75 میلیون نفر مدافع تیم هسته ای هستند، گفت: طرف مقابل می خواهد با این رویه ایران را خسته کند اما آنها باید به یاد داشته باشند که هشت سال جنگ تحمیلی ایران را خسته نکرد.

مصری به عودت 7 میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایرانی در نتیجه این مذاکرات اشاره و تصریح کرد: آنچه که مسلم است اینکه ایران به آبنبات های غربی دلخوش نیست و با دریافت ماهانه هفت میلیون دلار از مواضع حقوق مسلم خود در مدت زمان باقی مانده دست نخواهد کشید.

وی گفت: در نهایت امر هر نتیجه ای که از مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 حاصل شود زحمات تیم مذاکره کننده را زیر سوال نمی برد.

آخرین نشست از دهمین دور مذاکرات هسته ای با حضور ظریف و اعضای گروه 5+1 در سوم آذر ماه پایافت یافت و بر اساس آن مذاکرات تا دهم تیرماه سال 94 تمدید شد.


در این مذاکرات مقرر شد که ماهانه مبلغ هفت میلیون دلار از درآمدهای بلوکه شده نفتی ایران بازگردانده شود.

 

 

 
کد خبر: 151184

وب گردی

وب گردی