تهران-ایسکانیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نظام سیاسی آمریکا به دلیل ناکار آمدی و ناتوانی در حل مسئله هسته ای باید در دنیا محکوم شود.

منصور حقیقت پور در گفتگو با ایسکا با اشاره به تمدید مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 اظهار داشت: ما برای به دست آوردن انرژی هسته ای هزینه و شهید دادیم بنابراین اجازه نمی دهیم که گردونه هسته ای، همراه با منافع ملی و خطوط قرمز فدای زمان شود.

وی با بیان اینکه تا سرعقل آمدن آمریکا و تصمیمات آن روند مذاکرات همین گونه خواهد بود، افزود: نظام سیاسی آمریکا به خاطر ناکار آمدی و ناتوانی در حل این مسئله باید در دنیا محکوم شود. وجدان های بیدار در فضای آمریکا باید عدم کارآمدی دولت اوباما بر حل این مشکل را مطرح کنند و باید این را اعلام کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: فکر میکردیم این صهیونیست ها هستند که افکار غرب را تغییر می دهند اما متوجه شدیم برخی کشورهای عرب و مرتجع منطقه در حوزه خلیج فارس هم بر تصمیمات دولت آمریکا اثرگذار هستند.

حقیقت پور با بیان اینکه وابستگی آمریکایی که خود را ابرقدرت منطقه می داند جای تاسف دارد، گفت: امروز آمریکا نمی تواند خود را ابر قدرت بنامد. چرا باید برخی شخصیت های عربی منطقه در مذاکرات اخیر وین بر رفتار وزیرامور خارجه آمریکا اثر بگذارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: آمریکا از دست رفته و چند صدایی در آمریکا به چند جناحی تبدیل شده است. جناح های مختلف ائم از دموکرات، جمهوری خواه حتی کنگره و سنا هرکدام حرف دیگری داشته و منافع خود را دنبال می کنند. صهیونیست ها،آی پک، کشورهای عربی هم متافع خود را پی گیری می کنند.

وی به روی کار آمدن جمهوری خواهان آمریکا و تاثیر آن بر روند مذاکرات هم اشاره کرد و افزود: فرقی نمی کند حتی اگر جمهوری خواهان هم بر سر کار بیایند مذاکرات به این سختی که در وین گذشت نخواهد بود. البته از اینکه عزت ملی فروخته نشد خدارا شکر می کنیم.
کد خبر: 151256

وب گردی

وب گردی