تهران- ایسکانیوز،پلاس+/ مذاکره بر سر جزییات همچنان ادامه دارد . چشم انداز مذاکرات هفت ماهه چه خواهد بود ؟ این سوالی است که آن را با نمایندگان مجلس در میان گذاشته ایم . فرج اله عارفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه تمام تلاش تیم مذاکره کننده این است که به خط قرمز های نظام توجه کنند، گفت ما قبل از هرچیزی باید از وزیر محترم و تیم مذاکره کننده تشکر کنیم چرا که همواره به خط قرمز های نظام توجه کردند، واقعیت این است که تیم مقابل مذاکره کننده نه به دنبال منافع برای کشور خودشان و نه برای کشور ما هستند. آن ها دنباله رو جریان سرمایه داری صهیونیستی هستند و منافع صهونیست ها برایشان اهمیت دارد. البته این مسئله فرصتی است که دنیا واقعیت های حاکمیت نظام سرمایه داری و کشور های ابر قدرت را بیشتر درک کند و همین برای ما دستاورد بسیار بزرگی است.
او در ادامه افزود: اگر دولتی به اسم دفاع از کشوری غاصب به نظام دیگری فشار وارد کند و حقی را از آن ملت بگیرد و مسئولین آن ملت هم سکوت کنند و اجازه دهند که آنها حق مردمشان را به ناروا بخورند قطعا جفای بزرگی را در حق ملت کرده اند و خیانتی عظیم به شمار می رود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گره زدن و ضعیت اقتصادی و تحریم ها با مذاکرات هسته ای را اشتباهی بزرگ دانست و در این باره گفت: ملت غیور ایران به حمدالله با ایستادگی توانستند تا به امروز به اینجا برسند و امیدواریم تا پیان هم همینگونه پیش برویم تا به موفیت دست پیدا کنیم. در این میان باید توجه کرد امریکا و اروپا به توافق با ما نیاز دارند، در ابتدا اشتباهی که ما نجام دادیم این بود که مسئله ی اقتصادی و تحریم ها راب ا مذاکرات پیوند داریم. همین مسئله باعث شد که دشمن امید پیدا کند و در ظرف ده ماه تحریم ها را بیشتر کردند. در حقیقت ما باید خیلی محکم با آنها برخورد کنیم و اگر تولیدات داخلی در کشور صورت بگیرد قطعا آنها عقب نشینی می کنند.
او در ادامه افزود: اگر در مقابل نظام سیاسی خودکامه کوتاه آمدیم مطمئنا آسیب های فراوانی را از سوی آنها می بینیم. در این میان ما باید با زبان قدرت با طرف مقابل صحبت کنیم. همانطور که خوشبختانه در دو ماه گذشته آقای ظریف و به خصوص رئیس جمهوری با بیان قدرت با قدرتمندان سخن گفتند. این مسئله را فراموش نکنیم که اگر بخواهیم با عطوفت با آنها رفتار کنیم ملت ایران را به نابودی می کشند و هر روز به خواسته هایشان افزوده می شود.
کد خبر: 151411

وب گردی

وب گردی