تهران-ایسکانیوز: دانشگاه آزاد اسلامی حمایت از طرح‌های دانش بنیان را یکی از اولویت‌های اصلی خود اعلام کرده است و در همین راستا در جلسه هیات امنای استان مازندران با امضای تفاهم نامه‌ای برای سوزاندن زباله در استان و امحای زباله شهری با پلاسمای پرقدرت تلاش کرد تا از دانش به روز محققان و دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در زمینه حفاظت از محیط زیست اقداماتی را انجام دهد.

 

یاسر هاشمی رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با این طرح گفت: «استان مازندران در خصوص زباله،  پسماندهای صنعتی و شهری بسیار عذاب می‌کشد و محیط زیست استان با مشکلات جدی رو به رو شده است. متاسفانه هیچ طرح موفقی تاکنون در این زمینه اجرا نشده و ما شاهد این هستیم که کشاورزی استان، دریا و به طور کل محیط زیست در خطر جدی است و از سوی دیگر مردم هم از این موضوع رنج می‌برند. از آنجاییکه دانشگاه آزاد اسلامی در امحای زباله‌های صنعتی تحقیقات وسیعی کرده و امروز آماده است که پایلوت 130 تنی را در استان اجرا کند. بین دانشگاه آزاد اسلامی و استانداری تفاهم نامه‌ای امضا شد که ظرف مدت چند ماه در خصوص این موضوع مطالعات مشترکی داشته باشند تا بتوان طرح ها را اجرایی کرد».

وی افزود:« این پروژه کاملا دانش بنیان و مطابق به تکنولوژی روز دنیاست و در کشورهای صنعتی هم این روش به تازگی در حال اجراست. خوشبختانه مرکز فیزیک پلاسمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در این زمینه نسبت به دنیا پیشرفت خوبی داشته و ما می‌توانیم ادعا کنیم که در این زمینه جزو برترین‌های دنیا هستیم».
کد خبر: 151562

وب گردی

وب گردی