وین -ایسکانیوز: یک مقام آگاه گفت: طرح و پیشنهادات مشخصی که ارزش انتقال به مرکز را داشته باشد از آن سو دریافت نشده بود و ثانیا این خبر سازی بدان معنا بود که چنانچه ظریف به ایران بازگردد و مذاکرات همچنان متوقف و یا به شکست انجامد مقصر رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران قلمداد گردد.

یک مقام آگاه در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره علت لغو سفر رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به تهران در طول مذاکرات هسته ای در وین اظهار اشت: تصمیم رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان برای انجام سفر به تهران جهت پاره ای از مذاکرات و مشورت ها قطعی و البته طبیعی بود.

وی ادامه داد: در همان ساعات، اخبار و تحلیل هایی در رسانه ها ی خارجی مطرح شد مبنی بر اینکه ظریف حامل طرح ها و پیشنهاداتی است که قصد دارد آن را با مسئولان عالی رتبه نظام و شخص مقام معظم رهبری در میان بگذارد.

این مقام گفت: در این میان دو نکته حایز اهمیت بود اولا طرح و پیشنهادات مشخصی که ارزش انتقال به مرکز را داشته باشد از آن سو دریافت نشده بود و ثانیا این خبر سازی بدان معنا بود که چنانچه ظریف به ایران بازگردد و مذاکرات همچنان متوقف و یا به شکست انجامد مقصر رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران قلمداد گردد.

وی تصریح کرد: هوشیاری و درایت محمدجواد ظریف مانع اجرای این سناریو ساختگی و مغرضانه شد و ایشان راسا تصمیم گرفت اصل این سفر را لغو کند تا مبادا طراحان آن به ذاره ای از نیات خود دست یابند.
کد خبر: 151744

وب گردی

وب گردی