ایسکانیوز: تفاوتی نمی‌کند که شما دانشجوی رشته‌‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و علوم رایانه باشید و یا ادبیات فرانسه را به عنوان مقصد نهایی خود برگزیده باشید. نهایتا در طول سال‌های تحصیل خود، به یک رایانه‌ی همراه خوش‌دست و البته همه فن حریف نیاز خواهید داشت. لپ‌تاپ، کروم‌بوک، نت‌بوک و ... همه و همه انتخاب‌های خوبی خواهند بود؛ اما در این میان و برای دانشجویان، دو پارامتر بیش از دیگر اقشار اهمیت دارند. ابتدا کارایی لپ‌تاپ در رشته‌ی تحصیلی مد نظر و سپس قیمت مناسب محصول.

اگر دانشجوی رشته‌هایی چون گرافیک، مهندسی صدا و ... هستید، باید اندکی دیگر منتظر بمانید تا راهنمای ویژه ایسکا تِک برای این گروه از دانشجویان نیز منتشر شود؛ زیرا در حال حاضر هدف ما عمده‌ی دانشجویان هستند که نیازی به پردازش گرافیکی و صوتی سنگین نداشته و تنها اعمال روزانه‌ی خود را با رایانه‌ی همراه خود انجام می‌دهند.

در ادامه با پنج پیشنهاد ایسکا تِک در بازه‌ی قیمتی بین 1 الی 2 میلیون تومان و از پنج برند محبوب بازار، همراه باشید.

Asus


1


ایسوس در بازه‌ی قیمت مد نظر ما، دو محصول متفاوت را ارائه می‌دهد. اگر تنها استفاده‌ی شما از رایانه‌ی همراهتان محدود به یادداشت برداری، استفاده از اینترنت، ساخت پاور پوینت و فعالیت‌هایی از این قبیل می‌شود، نت‌بوک‌های X551CA بهترین انتخاب برایتان خواهند بود. صفحه‌ی نمایش 15.6 اینچی در کنار حجم هارد داخلی 500 گیگابایت، سبب می‌شود تا این مدل به عنوان یک همراه خوب در سفرها نیز همیشه در کنارتان باشد. البته فراموش نکنید که با خرید این لپ‌تاپ یک میلیون تومانی، یک سیستم کاملا میان‌رده را به مجموعه‌ی خود اضافه کرده‌اید و نباید توقع فعالیت‌های جانبی سنگینی از آن داشته باشید. اگر از لپ‌تاپ‌های ایسوس خاطره‌ی خوشی دارید و به محصولات اندکی قدرتمندتر آن می‌اندیشید، مدل X550LD نیز مناسب شما خواهد بود. البته با توجه به قیمت دو برابری آن نسبت به مدل پیشین و البته حضور رقبای قدرتمندتر در این بازه‌ی قیمتی، پیشنهاد ما توجه به دیگر برندها و مدل‌های هم‌رده‌شان با سری X ایسوس است.


Lenovo


2


بر خلاف ایسوس که چند وقتی است توجه خود را به مدل‌های نامتعارف لپ‌تاپ‌ها معطوف کرده، لنوو هم‌چنان به ساخت لپ‌تاپ‌های کلاسیک خود به عنوان هدف اصلی کمپانی نگاه می‌کند. دو مجموعه‌ی ThinkPad، IdeaPad و البته سری Essential بهترین انتخاب‌های موجود در بازه‌ی قیمتی بین یک تا دو میلیون تومان خواهد بود. نت‌بوک‌های سری E1030، ارزان قیمت‌ترین میان‌رده‌های موجود در بازار هستند. صفحه نمایش کوچک و قابل حمل 10 اینچی این لپ‌تاپ‌ها در کنار مشخصات فنی و عمومی نسبتا راضی کننده، سبب می‌شوند تا این سری لپ‌تاپ‌ها را به عنوان انتخاب اول آن دسته از دانشجویانی که به دنبال کمترین هزینه‌ی مالی هستند، در نظر بگیریم. اگر به دنبال مدل‌های اندکی بزرگ‌تر از حیث صفحه‌ی نمایش و کارایی هستید، نیم‌نگاهی نیز به B5070 داشته باشید. و البته لپ‌تاپ‌های سری G5070 که در میان هم‌رده‌های خود و تا بازه‌ی قیمت دو میلیون تومان، انتخاب نسبتا خوبی هستند. البته ما هم‌چنان سر حرف خودمان هستیم و پیش‌نهاد می‌کنیم که اگر به دنبال لپ‌تاپ‌های دو میلیون تومانی موجود در بازار هستید، با اندکی افزایش بودجه به سراغ بهترین مدل‌های موجود بروید.

MSI


3


در بازار داخل و در نظر عامه‌ی مردم، لپ‌تاپ‌های MSI به عنوان گجت‌هایی گران قیمت شناخته می‌شوند؛ اما دوست‌داران دنیای صفر و یک کاملا به این مسئله واقف هستند که این برند محبوب در کنار محصولات گران قیمت و پرچم‌داران خود، در زمینه‌‌ی لپ‌تاپ‌های میان‌رده نیز عملکرد قابل قبولی داشته و دارد. اگر به دنبال یکی از بهترین مدل‌های میان‌رده با صفحه نمایشگر 11 اینچی هستید، S12T 3M از آن دست مدل‌هایی است که امتحان خود را به خوبی پس داده است. البته از این مدل‌ها نیز نباید توقع کارهای سنگین را داشته باشید؛ اما در تست‌های مشابه و با لپ‌تاپ‌های هم‌رده از نظر قیمت و مشخصات فنی، این سری عملکرد قابل قبولی دارد. اگر به دنبال مدل‌های بهتر و البته گران قیمت‌تر هستید، سری CX61 نیز یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شما خواهد بود. در این زیرمجموعه از لپ‌تاپ‌های MSI، سری 2PC نسبتا مدل خوبی به حساب می‌آید؛ اما پیشنهاد نهایی ما مدل‌های مجهز به پردازنده i7 خواهد بود. این مدل‌ها با پرداخت اندکی بیشتر از دو میلیون تومان، در دستان شما خواهند بود.

Dell


4


با پیشرفت روزافزون کمپانی اپل در زمینه‌ی تولید رایانه‌های همراه پرفروش، فعالیت دیگر شرکت‌های آمریکایی مشابه تا حدی تحت الشعاع قرار گرفت. یکی از این شرکت‌ها، برند محبوب دِل بود. البته بر خلاف بازار بین الملل، یانکی‌ها هم‌چنان در بازار ایران خوش اقبال هستند و مردم ما، نسبت به محصولات نه‌چندان نوآورانه‌ی این کمپانی واکنش‌های مثبتی نشان می‌دهند. اگر به سراغ لپ‌تاپ‌های دِل می‌روید، مطمئن باشید که به یکی از بهترین محصولات موجود در بازار از نظر کیفیت ساخت مراجعه کرده‌اید. پیشنهاد ما این است که اگر به سراغ دِل می‌روید، تنها به دو مدل از سری 3521 موجود در بازار بسنده کنید. مدل‌های مذکور تا بازه‌ی قیمتی یک و نیم میلیون تومان عملکرد نسبتا خوبی دارند؛ اما مدل‌های گران قیمت‌تر این شرکت به شدت از نظر کیفیت و مشخصات فنی افت می‌کنند و به هیچ وجه توانایی مقابله با رقبای تازه‌نفس خود را ندارند.

Acer


5


ایسر هم با وجود فراز و نشیب‌های بسیار در طول چند سال اخیر، هم‌چنان مدل‌های میان‌رده خوبی را روانه‌ی بازار می‌کند. مجموعه Aspire با مدل‌هایی چون E5-531G-P1V0، یک میان‌رده‌ی نسبتا خوش‌قیمت و البته با خروجی مناسب را به مخاطب هدیه می‌دهد. اگر به دنبال مدل‌های گران قیمت‌تر این شرکت هستید، V3-572G-53AH بهترین انتخاب‌تان خواهد بود. البته باز هم تاکید می‌کنیم که به لپ‌تاپ‌های موجود در بازه‌ی قیمتی دو میلیون تومان به عنوان یک انتخاب خوب و کامل نگاه نکنید و به سراغ مدل‌های بالاتر بروید. در ضمن، ایسر کاربران با بودجه‌ی پایین‌تر از یک میلیون تومان را نیز از یاد نبرده و با عرضه‌ی مدل E1-510، یک میان رده‌ی همراه نسبتا موفق را در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده است.

 

در پایان فراموش نکنید که ما تنها پنج برند محبوب بازار ایران را معرفی کردیم و کمپانی‌های محبوب دیگری هم‌چون سونی و HP نیز می‌توانند در لیست شما به عنوان تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های میان‌رده قرار بگیرند.

 

 
کد خبر: 151823

وب گردی

وب گردی