تهران- ایسکانیوز: سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور ارتقای هنر مجسمه‌سازی برای فضاها و مکان‌های شهری؛ فراخوان چهارمین دوسالانه مجسمه‌های فضای شهری را منتشر کرد.
فراخوان چهارمین دوسالانه مجسمه‌های فضای شهری منتشر شد.

سازمان زیباسازی شهر تهران چهارمین دوسالانه مجسمه های شهری را بهمن‌ماه سال جاری در تهران برگزار می‌کند. این رویداد هنری با هدف ارتقای هنر مجسمه‌سازی برای فضاهای و مکان‌های شهری برگزار می‌شود و طی آن تلاش دارد تا آخرین دستاوردهای هنرمندان کشور در زمینه مجسمه‌های شهری را، معرفی، بررسی و مورد توجه قرار دهد.

این دوسالانه رویکردهایی همچون توجه به فرهنگ ایرانی – اسلامی و ترویج آثار روایی مانند داستان‌های مشهور ملی و مذهبی؛ نوآوری و خلاقیت در زمینه ایده، روش‌های اجرایی و کاربرد مواد و مصالح جدید و همچنین ارتباط طرح و ایده با هویت معماری و فضاهای شهر تهران را مدنظر قرار داده است.

علاقمندان برای حضور در این دوسالانه باید طی روزهای 23 تا 28 آذرماه تصویر آثار پیشنهادی خود را با کیفیت DPI 300 در فرمت JPG را بر روی سایت جشنواره به نشانی www. Tehransculpture.zibasazi.ir آپلود کنند.

هر هنرمند می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه ارسال کند. همچنین تصویر آثار پیشنهادی باید از زوایای مختلف با کیفیتی باشد که کاملا معرف و نشان دهنده ویژگی‌های حجمی اثر باشد. در صورت ارائه اثر به صورت مجموعه و یا چیدمان باید در زمان ثبت نام مشخصات دقیق توسط هنرمند به دبیرخانه اعلام شود.

آثاری که به نمایشگاه چهارمین دوسالانه مجسمه‌های فضای شهری راه یابند، علاوه بر گواهی شرکت مبلغ 10 میلیون ریال کمک هزینه ساخت ماکت دریافت خواهند کرد. همچنین جوایز نفرات برتر اول تا پنجم علاوه بر تندیس و دیپلم افتخار مبالغ، 120، 90، 70، 50 و 30 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

سازمان زیباسازی شهر تهران توجه و نگاه ویژه‌ای نسبت به اجرای آثار ارزنده دوسالانه خواهد داشت و با هنرمندانی که توان ساخت و نصب آثار را تا پایان سال 1393 داشته باشند در سال جاری قرارداد ساخت تنظیم خواهد کرد.

چهارمین دوسالانه مجسمه‌های فضای شهری به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی برگزار خواهد شد.

هادی مظفری، بهروز دارش، حمید شانس، کامبیز صبری و ریما اسلام‌مسلک نیز شورای سیاست‌گذاری این دوسالانه را تشکیل می‌دهند.

 
کد خبر: 151887

وب گردی

وب گردی