ایسکانیوز: ماموران دولتی هنگ‌کنگ چادرها و سنگرهای خیابانی طرفداران دموکراسی را برچیده‌اند.
به گزارش بی‌بی‌سی، با حضور ماموران پلیس و ضابطان قضایی هنگ کنگ، کارگران به یکی از محل‌های اصلی تحصن تظاهرکنندگان طرفدار دموکراسی در این سرزمین وارد شدند و چادرها و موانعی را که در این محل ایجاد کرده بودند برچیدند.
براساس گزارش‌ها، متحصنان در این محل مقاومتی از خود نشان ندادند و شماری از آنان پیش از اینکه کارگران وارد عمل شوند، چادرهای خود را برچیدند و محل را ترک کردند. ماموران پلیس و ضابطان قضایی در اطراف محل مستقر بودند اما نیازی به مداخله آنان نبود هر چند هنگام برچیدن چادرها، گروهی از طرفداران دموکراسی در محل حضور داشتند و در حمایت از خواست‌های خود شعار می‌دادند.
تظاهرات حمایت از حقوق دموکراتیک برای ساکنان سرزمین هنگ‌کنگ از اوایل ماه اکتبر آغاز و راهپیمایی‌های گسترده‌ای در اعتراض به تصمیم دولت چین به محدود کردن اختیارات رای‌دهندگان در انتخاب رئیس اجرایی هنگ‌کنگ برگزار شد. به گفته معترضان، در حالیکه قرار بود رئیس اجرایی هنگ‌کنگ از سال ۲۰۱۷ با رای مستقیم آزاد ساکنان این سرزمین به شکلی دموکراتیک انتخاب شود، شروطی که دولت کمونیست چین برای این انتخابات وضع کرده مغایر تعهدات اولیه این کشور برای برگزاری انتخابات واقعی بوده است.
از زمان بازگشت هنگ‌کنگ به حاکمیت چین در سال ۱۹۹۷، رئیس اجرایی توسط کمیته‌ای برگزیده شده که اعضای آن از سوی نهادها و تشکل‌های مختلف هنگ‌کنگ تعیین می‌شوند و مورد تایید دولت چین قرار می‌گیرند اما قرار بوده است از سال ۲۰۱۷، رئیس اجرایی با رای مستقیم مردم انتخاب شود.

 
کد خبر: 151911

وب گردی

وب گردی