تهران- ایسکانیوز: مصوبات جدید کمیته هنر شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط مجید سرسنگی اعلام شد.

تحقیقات و فناوری، دکتر «مجید سرسنگی» رئیس کارگروه تخصصی هنر شورای گسترش آموزش عالی در مصاحبه با خبرنگاران، مصوبات جدید شورای گسترش هنر را تشریح کرد.

دکتر سرسنگی با اشاره به دوره جدید فعالیت این گروه گفت: دوره جدید فعالیت این گروه از ماه مبارک رمضان (تیرماه سال جاری) با عضویت استادان برجسته هنر و معماری از دانشگاه‌های مختلف کشور آغاز به فعالیت کرد. در طول این مدت با تشکیل جلسات به صورت مستمر ضمن بحث و بررسی و تبادل نظر در خصوص تصمیمات راهبردی در زمینه گسترش عالی در رشته های هنری، تمامی درخواست های رسیده که از سال گذشته معوق مانده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

سرسنگی در ادامه صحبت های خود افزود: تاکنون نزدیک به 30 درخواست تاسیس و راه‌اندازی رشته های مختلف هنری در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری از دانشگاه های کشور به دبیرخانه شورا رسیده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: از این تعداد با راه‌اندازی 6 رشته جدید هنری در سه مقطع موردِ اشاره موافقت شده است. این رشته ها عبارتند از کارشناسی معماری، کارشناسی ارشد فرش، کارشناسی ارشد تصویرسازی، کارشناسی ارشد معماری، دکتری معماری منظر و دکتری مرمت و احیای بناهای تاریخی.

رئیس کارگروه تخصصی هنر شورای گسترش آموزش عالی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: دانشگاه هایی چون دانشگاه تهران، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه نیشابور، دانشگاه رازی کرمانشاه و مرکز آموزش عالی بوئین زهرا مراکزی بوده اند با درخواست آن ها موافق شده است. سایر درخواست ها به دلیل نقص پرونده، عدم احراز صلاحیت علمی در تخصص مربوطه یا تعداد ناکافی هیات علمی و نیز نداشتن امکانات و زیرساخت های کافی و مناسب جهتِ تصحیح و تکمیل، بازگردانده شده است.

لازم به ذکر است که کارگروه مذکور تنها مرجع بررسی و تائید گسترش رشته های هنری و معماری در تمام مقاطع آموزش عالی و در تمامی دانشگاه های کشور است.
کد خبر: 151925

وب گردی

وب گردی