تهران-ایسکانیوز: نمایش "روبان قرمز" از دوم آذرماه در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه است. کوروش ساسانیان نویسنده و کارگردان این نمایش درباره فضا و داستان نمایشش با خبرنگار تئاتر ایسکانیوز گفتگو کرد.

IMG_2994_re33043cfbd9238bddcaab04b6c347374

کوروش ساسانیان که هنرمند عرصه تئاتر است و نمایش "روبان قرمز" را در تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه دارد درباره نمایشنامه این اثر به خبرنگار تئاتر ایسکانیوز گفت: نمایشنامه "روبان قرمز" را سال قبل نوشته ام و هدفم از نگارش این نمایشنامه این بود که بیماران خاص را آنگونه که هستند در معرض دید مخاطبان بگذارم و در کل باید بگویم هدفم از نگارش این نمایشنامه پاک کردن انگی است که توسط افراد سالم به بیماران زده می شود.

ساسانیان درتوضیحات بیشتر گفت: ایده اصلی این اثر متعلق به دوست هنرمندم سعید عابدی است و قصه آن درباره جوانی است به نام روزبه که ادبیات خوانده است و به دلیل مشکلات اجتماعی و شخصی نمی تواند در حیطه تخصصش که ادبیات است فعالیت کند. این شخص به دلیل مشکلات مالی در پانسیون زندگی می کند و همین قضیه باعث می شود او با مشکلات بزرگتری روبرو شود.

IMG_2857_re33043cfbd9238bddcaab04b6c347374

ساسانیان در ادامه گفت: هم اتاقی روزبه معتاد است و همین موضوع باعث می شود روزبه به بیماری ایدز مبتلا شود و با مشکلات بزرگتری دست و پنجه نرم کند و شاهد عکس العمل های متفاوتی از سوی اطرافیانش باشد.

این کارگردان درباره محل اجرای نمایشش گفت: با اینکه از حق انتخاب زیادی برخوردار نبودم تماشاخانه ای سه نقطه را برای اجرای نمایشم برگزیدم زیرا این تماشاخانه ویژگی های لازم را برای اجرای نمایشم دارد و به لحاظ امکانات و ابزار از سالن های دیگر تئاتر کامل تر است و علاوه بر این موضوع، مخاطبان تئاتر این مکان را به عنوان محلی برای اجرای نمایش های حرفه ای پذیرفته اند.

IMG_2884_re33043cfbd9238bddcaab04b6c347374

ساسانیان در پاسخ به این سوال که، چقدر به فروش گیشه امیدوار است گفت: واضح است که گیشه سالن های خصوصی آنچنان که باید در تأمین بودجه نمایش های روی صحنه موفق عمل نمی کنند و درباره وضعیت اقتصادی نمایشم تنها می توانم امیدوار باشم.

ساسانیان با تأکید بر تأثیر تبلیغات در فروش گیشه نمایشش گفت: رسانه ها می توانند با خبر رسانی درست و به موقع به فروش نمایش های روی صحنه کمک کنند و امیدوارم در باره نمایش روبان قرمز" نیز این اتفاق بیفتد و حضور مخاطبان اعضای گروه را به اجراهای بهتر و با کیفیت تر ترغیب کند.

IMG_2911_re33043cfbd9238bddcaab04b6c347374

این کارگردان در پایان از هنرمندان خواست با دیدن نمایش "روبان قرمز" از اجرای آن حمایت کنند.

کوروش ساسانیان، النا آهی، امیرفراهانی، علیرضا خدابخش، امیرمحمد تاتاری، رضا فلک سیر در آن بازی می کنند و از دیگر عوامل این نمایش می توان به مرتضی گلی(موسیقی )، النا آهی(دستیارکارگردان )، امیربهادر صداقت فر(طراح نور )، کوروش ساسانیان(طراح صحنه )، ساناز آهی(طراح لباس )، امیرمحمد تاتاری(مدیرصحنه )، رضا فلک سیر(مدیر روابط عمومی )، مریم خدابخش(عکاس ) اشاره کرد.

نمایش "روبان قرمز" به نویسندگی و کارگردانی کوروش ساسانیان تا 18 آذرماه در تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه است و هر روز به جز شنبه ها رأس ساعت 21:00 اجرا می شود.

تماشاخانه سه نقطه در میدان ولی عصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی‌زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲ واقع شده است و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن۸۸۹۵۲۴۴۰ تماس بگیرند.
کد خبر: 152004

وب گردی

وب گردی