تهران-ایسکانیوز: وزارت علوم بالاخره وزیر دارد شد! امروز پس از سه ماه و معرفی 3 وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم، در جلسه علنی مجلس، فرهادی وزیر پیشنهادی علوم توانست با کسب 197 رأی موافق، 28 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 235 رای ماخوذه، عضو کابینه یازدهم شود.


پس از استیضاح فرجی دانا، دولت سه وزیر پیشنهادی خود برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی کرد که متاسفانه موفق به کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس نشدند در تاریخ 28 آبان ماه روحانی گزینه پیشنهادی پنجم خود را به مجلس معرفی کرد امروز در صحن علنی مجلس جلسه رای گیری برای اعتماد و یا عدم اعتماد به فرهادی وزیر پیشنهادی برگزار شد.


رییس جمهوری در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۳، محمود نیلی احمدآبادی را طی نامه‌ای به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد اما وی در جلسه بررسی صلاحیت که در روز چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳برگزار شد با کسب 160 رای مخالف، ۷۹ رأی موافق و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۴۶ رای ماخوذه، موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد.
پس از "نه" مجلس به محمود نیلی احمدآبادی، رییس جمهوری در نامه ای دیگر «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» با به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد که وی نیز موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس نهم نشد. حال امروز دولت با پنجمین گزینه خود که محمد فرهادی بود به مجلس رفت و بالاخره با دست پر بازگشت. انتقاد به همراه بودن با فتنه، بورسیه‌ها و افرادی که در راس وزارتخانه قرار می‌گیرند از مهم‌ترین مباحثی بود که در جلسه رای اعتماد امروز مجلس مطرح شد. 


فرهادی متولد 1328 در شاهرود است، وی در سال ۱۳۴۷ در دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد و دوره طب عمومی و تخصصی را در این دانشگاه سپری کرد. فرهادی در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان متخصص گوش و حلق و بینی فارغ‌التحصیل شد و هم‌اکنون جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران است.
وی در سال ۱۳۷۰ مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران را تأسیس کرد و اولین عمل کاشت حلزون شنوایی را در سال ۱۳۷۱ انجام داد.
از اقدامان او می توان به تاسیس انجمن علمی پزشکی لیزری، انجمن علمی پزشکی خواب ایران و دست یابی به داروی گیاهی ضد ایدز اشاره کرد.
از دیگر سوابق اجرایی فرهادی می‌توان به وزارت فرهنگ و آموزش عالی در فاصله سال‌های ۶۴ تا ، وزارت بهداشت در دولت هفتم، ریاست دانشگاه تهران، قائم‌مقام جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس، مشاور وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی کشور و رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران کشور بوده است.


کد خبر: 152155

وب گردی

وب گردی