ایسکانیوز: اعتیاد به عنوان ناهنجاری اجتماعی تهدید جدی برای جوامع امروز و بخصوص خانواده ها به شمار می‌رود. اعتیاد را می توان عامل سوم مرگ و میر در جهان محسوب کرد. اعتیاد، بیماری فردی نیست بلکه تمامی اطرافیان و در نهایت کشور را با خود درگیر کرده و چهره زشت و نامناسبی از فرد و جامعه را به نمایش می گذارد. وقتی اعتیاد وارد خانواده می شود تمام رذائل و بدی‌ها را با خود به همراه می آورد. سود جویان و توزیع کنندگان مواد مخدر وحتی شخصی معتاد به راحتی می‌تواند افراد ساده لوح و زود باور را به سمت و سوی خود دعوت کند این گروه، کنجکاوی، نبود تفریح و سرگرمی و شادی روحی و روانی، خلاص شدن از مشکلات فردی، بیکاری و دیگر مشکلات را بهانه هایی برای مصرف مواد به عنوان توجیه مطرح می کنند.

تغییر مواد مخدر قدیمی به مواد مخدر صنعتی باعث شده  تا نه تنها اقشار کم درآمد و ضعیف بلکه استفاده از مواد مخدر در اقشار مرفه جامعه بیشتر از گذشته شیوع پیدا کند در حالی که زیان مواد مخدر جدید به مراتب از مواد مخدر قدیمی و سنتی بیشتراست.

مواد مخدر صنعتی روی مغز و بدن انسان تأثیرات مخرب و جبران ناپذیر وارد می کند. با توجه به اینکه ایران در شاهراه انتقال مواد مخدر در جهان قرار دارد و در راه مبارزه با مواد مخدر یکی از کشورهای پیشرو محسوب می‌شود و تا کنون شهدای بیشماری را تقدیم کشور و انقلاب نموده همواره از سوی سازمان‌های بین المللی بخاطر اقدامات مؤثر و قابل توجه مورد تمجید و ستایش قرار گرفته است اما همواره کریدور ایران مورد نظر سودجویان قرار داشته و دارد.

رویکرد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر در دوره مدیریت جدید ستاد، اجتماعی کردن امر مبارزه اعلام شده است به این معنی که با توجه به اینکه اعتیاد هزینه زیادی هم برای خانواده و جامعه و در نهایت کشور در بردارد بنابراین  رویکرد اجتماعی کردن امر مبارزه بر آن است تا ضمن حساس نمودن آحاد جامعه، تمامی ارگان ها و سازمان ها را به انجام اقدامات پیشگیرانه ترغیب کند تا با هم افزایی و کمک یکدیگر شاهد تأثیر گذاری مثبت در جامعه باشیم.رسانه ملی به عنوان رسانه پیشرو و تأثیرگذار سال‌هاست در انواع ساختارها و قالب های برنامه سازی اعم از نمایشی و غیر نمایشی، مستند و ترکیبی به این موضوع پرداخته است.

در این راستا  برنامه آب و آتش با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر که روزهای جمعه ساعت 16:30 و تکرار آن شنبه ساعت 16:30 از آنتن شبکه 4 پخش می شود با تولید آیتم های متنوع سعی دارد گوشه ای از عملکرد آن ستاد در امر مبارزه با مواد مخدر را تصویر کند. امید آن که بتوانیم قدم های موثری در پیشگیری و کنترل این بلای خانمان سوز برداریم.

....................................................................

*مدیر گروه فرهنگی و اجتماعی شبکه چهار سیما

 
کد خبر: 152208

وب گردی

وب گردی