ایسکانیوز: پاپ در سفرخود به پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه از قانون‌گذاران خواست تا به هزاران نفری که برای رسیدن به اروپا در تلاشند کمک کنند. همچنین وی در بازگشت از این شهر با اشاره به سختی مذاکره با داعش گفت نمی‌توان باب مذاکره با داعش را بست.
به گزارش خبرگزای فرانسه، پاپ گفت: نیاز است که به سوال مهاجران پاسخ داده شود. نمی‌توانیم اجازه دهیم که مدیترانه به یک قبرستان بزرگ تبدیل شود. روزانه قایق‌ها مردان و زنان بسیاری را به سواحل اروپا می‌آروند که این افراد نیاز به پذیرش و یاری دارند.
پاپ فرانسیس در ادامه گفت: اروپا تنها در صورتی که بتواند به روشنی هویت فرهنگی خود را حفظ کند، قادر خواهد بود که با مشکلات مربوط به مهاجرت رو در رو شود.
رهبر کاتولیک‌های جهان سران اتحادیه اروپا را به تصویب قوانین مناسبی که ضمن تامین حقوق شهروندان اروپا، مهاجران را نیز بپذیرد، ترغیب کرد و اقدام علیه دلایل مهاجرت به جای مشغول شدن به عواقب آن را برای حل این مشکل موثر دانست.
پاپ در ادامه سفر به استراسبورگ در میان اعضای شورای اروپا نیز حاضر شد و درباره لزوم برقراری صلح در جهان سخنرانی کرد.
وی همچنین در بازگشت از شهر استراسبورگ فرانسه اظهار داشت: به رغم سختی انجام مذاکرات با داعش اما نمی‌توان باب مذاکره را با این گروه بست. من چنین فرصتی را هرگز از دست نمی‌دهم شاید امکان انجام مذاکره‌ای وجود نداشته باشد، اما نباید هرگز باب مذاکرات را با این گروه بست.
رهبر کاتولیک‌های جهان افزود: می‌دانم دشوار است حتی می‌توان گفت مذاکره با این گروه غیرممکن است، اما باید باب مذاکرات همیشه در مقابل تروریسم باز باشد. ما باید با تروریست‌ها مبارزه کنیم.
وی ادامه داد: اما بار دیگر تکرار می‌کنم باید تجاوز ظالم را متوقف کرد و باید این اقدام از طریق اجماع بین‌المللی صورت بگیرد.

 
کد خبر: 152325

وب گردی

وب گردی