تهران-ایسکانیوز: پنجمین وزیر پیشنهادی علوم گفت: در مورد وضعیت دانشجویان ستاره دار بررسی‌های انجام شده و موارد باقی مانده را با تشکیل کمیته‌ای در چارچوب قوانین بررسی می‌کنیم.

محمد فرهادی طی سخنانی در جلسه رأی اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی علوم، اظهار داشت: اقتضائات پیشرفت علمی از درون دانشگاه‌ها باید استخراج شود و من با توجه به همه این اقتضائات خدمت به کشور و نظام را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهم و در هر دولتی هم که از من خواسته شده خدمت کنم خالصانه کار را انجام دادم و نگاه جناحی نداشتم.

وی ادامه داد: ارتقای سطح آموزش عالی و ارتقای سطح علمی مدارک دانشگاهی، حمایت از تولید علم و تبدیل آن به فن‌آوری و تجاری سازی آن، تحول و ارتقای علوم انسانی با تأسیس مراکز رشد علوم انسانی، ایجاد سازوکار اجرایی برای کرسیهای آزاداندیشی و تنظیم شیوه‌نامه، تنظیم سند تحول آموزش عالی کشور و چشم انداز آن مطابق نیازها و ضروریات، ایجاد رشته‌های جدید و مورد نیاز، توسعه پایدار و تقویت چرخه علم و فن‌آوری از ایده تا بازار، حرکت به سوی الگوی ایرانی – اسلامی دانشگاه‌ها و توجه به مسائل فرهنگی، قرآنی و فرهنگ عفاف، تعامل فعال با مراکز علمی معتبر جهانی از طریق دیپلماسی علمی، توسعه متوازن و هدفمند آموزش عالی، حفظ جایگاه و ارتقای شأن عناصر علمی دانشگاه‌ها و کادرهای دانشگاهی، ظرفیت سازی و حمایت از تحقیق، حرکت به سمت توزیع عادلانه امکانات آموزشی و استفاده از امکانات، استفاده از توان هیأت امنای دانشگاه‌ها برای دستیابی به برنامه‌ها و بکارگیری مدیرانی متدین، دانشمند و متخصص برای اجرای برنامه‌ها از ضروریات وزارت علوم من خواهد بود.

فرهادی تصریح کرد: به کمک شما نمایندگان و با رأی شما بعد از سال‌ها خدمت در دو وزارتخانه حوزه آموزش عالی کشور این افتخار را به دست آوردم که بار دیگر بتوانم در وزارت علوم به دنبال تحول در آموزش عالی باشم و افتخار می‌کنم به عنوان مقلد امام و همراه و پیرو رهبری از گذشته تا به امروز در کشور خدمت کرده‌ام.

وی ادامه داد: بسیاری از مدیران، نخبگان و مسئولین امروز همکاران گذشته من بوده‌اند و این برای من یک افتخار است و من امروز نیز بدون هیچ نگاه جناحی بر این باورم که می‌توان با تلاش و همکاری همه ارکان نظام در مجلس و دولت می‌توان حرکت‌های خوبی در عرصه آموزش عالی کشور انجام داد.  کمیته‌ای وضعیت دانشجویان ستاره دار را بررسی می‌کند.

وزیر پیشنهادی علوم گفت: در مورد وضعیت دانشجویان ستاره دار بررسی‌های انجام شده و موارد باقی مانده را با تشکیل کمیته‌ای در چارچوب قوانین بررسی می‌کنیم.

فرهادی با بیان اینکه دانشگاه ها نیازمند فضای آرام با نشاط و پرتحرک و پویا هستند، گفت: در این خصوص بررسی‌های لازم انجام شده و مواردی مانده که با تشکیل کمیته‌ها در چارچوب و قوانین مقررات بررسی‌ها انجام می‌شود تا مشکلی پیش نیاید.

وزیر پیشنهادی علوم در مورد انتخاب و انتصاب مدیران این وزارتخانه گفت:‌ بنده شرایط کلی انتخاب مدیران را بیان کردم که باید افرادی متدین و در مسیر نظام و انقلاب باشند انشاءالله این وزارت‌خانه در این مسیر مدیرانش را انتخاب خواهد کرد.

فرهادی خاطرنشان کرد: بنده هیچ نامه‌ای را امضاء نکرده‌ام و این که گفته می‌شود اسم بنده در نامه‌ای بوده یا خیر، اطلاعی ندارم و فتنه هم، فصل‌الخطاب فرمایش رهبری است و خط قرمز من است.

فرهادی با اشاره به تحول علوم انسانی تصریح کرد: با توجه به این که ستاد تحول علوم انسانی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده قطعا این مسیر را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.
کد خبر: 152461

وب گردی

وب گردی