ایسکانیوز: سه‌شنبه شب «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا معترضان ایالت میسوری را به شدت سرزنش کرد و گفت هیچ بهانه‌ای برای سوزاندن ساختمان، آتش‌زدن ماشین‌ها و تخریب اموال دیگران پذیرفته نیست.
به گزارش آسوشیتدپرس، یک شب پیش از آن، پس از اعلام تصمیم هیئت منصفه از مردم خواسته بود که آرامش خود را حفظ کنند، اما این درخواست اوباما در معترضانی که در اقدام به آتش زدن خودروها و شکستن پنجره‌ها کردند اثری نداشت.
اوباما گفت: اقدامات ویرانگر عمل مجرمانه محسوب می‌شود و عاملان آن تحت پیگرد قرار می‌گیرند. من به کسانی که فکر می‌کنند آنچه در فرگوسن رخ داده می‌تواند بهانه‌ای برای بروز خشونت باشد، می‌گویم هیچ دلیلی وجود ندارد که شما بخواهید جامعه خودتان را تخریب کنید.
این اعتراضات در پی اعلام حکم برائت پلیس سفید پوست آمریکایی از اتهام قتل عمد نوجوان سیاهپوست 18 ساله آمریکایی بار دیگر آمریکا را در بر گرفت.
اوباما گفت: «می‌دانم که بسیاری از مردم از این تصمیم ناراحت هستند. این ناامیدی که ما شاهدش هستیم درباره یک حادثه خاص نیست. آن‌ها ریشه عمیقی در بسیاری از جوامع رنگین پوست دارند که حس می‌کنند قوانین ما همواره غیر منصفانه اجرا می‌شود. راه‌های سازنده‌ای برای بیان و مطرح کردن این ناامیدی‌ها وجود دارد. راه‌های مخربی نیز برای واکنش وجود دارد.آتش زدن ساختمان‌ها، خودروها و تخریب اموال و به خطر انداختن جان مردم این اقدامات مخرب است و هیچ توجیهی برای آن پذیرفتنی نیست. اقدامات مذکور عمل مجرمانه است و عاملان آن تحت پیگرد قرار می‌گیرند.»
مقامات‌کاخ سفید همچنان درحال بررسی این مساله هستند که آیا اوباما باید به فرگوسن سفر کند یا خیر چرا که احتمال گسترده‌تر شدن اعتراضات وجود دارد. باراک اوباما همچنین با «اریک هولدر» دادستان کل آمریکا دیدار کرد و در جریان جدیدترین تحولات قرار گرفته است و به هولدر گفت که باید یک سری نشست‌های منطقه‌ای برای اعتمادسازی برگزار شود.
اوباما در ادامه گفت: پیام من به تمام کسانی که به صورت سازنده وارد عمل شده‌اند و تلاش میکنند تا اعتراضات برپا کنند و این سئوال را می‌پرسند که ما چگونه می‌خواهیم شرایط را بهبود ببخشیم، می‌گویم که رئیس جمهور آنها برای آن‌ها کار می‌کند.
کد خبر: 152565

وب گردی

وب گردی