ایسکانیوز : ریدلی اسکات اعلام کرد که برعکس توافقات پیشین علاقه‌ای به کارگردانی قسمت دوم بلید رانر ندارد و ترجیح می‌دهد در جایگاه تهیه‌کننده باقی بماند.

این کارگردان 76 ساله در گفتگو با پایگاه ورایتی فاش کرد که کار نوشتن فیلم‌نامه قسمت دوم را به همراه همپتون فنچر (یکی از دو نویسنده قسمت نخست) به اتمام رسانده. پیش از این گفته شده بود که کار ساخت فیلم از سال 2015 میلادی آغاز خواهد شد ؛ هرچند در آن هنگام قرار بود اسکات سکان هدایت این اثر را برعهده گیرد.

اسکات در مورد قسمت دوم گفته : «ما (به همراه همپتون) فیلم‌نامه سه‌پرده‌ای قدرتمند و جذابی را به رشته تحریر درآورده‌ایم. »

هریسون فورد بار دیگر در نقش کارآگاه ریک دکارد ظاهر خواهد شد ؛ اگرچه این بار نقش اصلی برعهده بازیگر دیگری است.  «هریسون نقش مهمی در این شماره خواهد داشت. البته او در پرده سوم وارد داستان می‌شود.»

e5b1ca11a82b54de2469d001fad43571


بلید رانر در سال 1982 میلادی به نمایش درآمد و توانست در دو رشته بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین طراحی هنری نامزد دریافت جایزه اسکار شود. بسیاری از منتقدان و تحلیلگران دنیای سینما اعتقاددارند این اثر با اختلاف زیاد بهترین فیلم کارنامه اسکات است. این فیلم در بین دوستداران دنیای فناوری هم جایگاه ویژه ای دارد.  داستان بلید رانر برداشتی آزاد از رمان «آیا آدم‌مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟» نوشتهٔ فیلیپ ک. دیک نویسنده مشهور آثار علمی/تخیلی است.

پیش از این شایعاتی مبنی بر حضور کریستوفر نولان پروژه مذکور به گوش می‌رسید. او بارها طی مصاحبه‌های مختلف اعتراف کرده که علاقه فراوانی به ساخت قسمت دوم این فیلم دارد.
کد خبر: 152625

وب گردی

وب گردی