تهران-ایسکانیوز: آیت الله نوری همدانی گفت: مذاکرات خیلی خوب پیش رفت و لذا هئیت ایرانی با منطق صحیح در مقابل ‏زیاده خواهی آمریکایی ها ایستادند و از حق مسلم کشور و ملت دفاع کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله نوری همدانی امروز پنجم آذر ماه در ادامه بحث ولایت ‏فقیه که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 اظهار داشت: مذاکرات خیلی خوب پیش رفت و لذا هئیت ایرانی با منطق صحیح در مقابل ‏زیاده خواهی آمریکایی ها ایستادند و از حق مسلم کشور و ملت دفاع کردند.

این مرجع تقلید تصریح کرد:یکی از برکات مذاکره با 1+5 این بود که چهره استکبار به ویژه آمریکا و کشورهای غربی و خباثت و پیمان شکنی آنها برای مردم دنیا و ملت شریف ایران بیش از گذشته آشکار و روشن تر شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسلمانان نسبت به حوادث و ریشه یابی‌ آنها تلاش نمایند اظهار داشت: علما اگر با هم وحدت و اتفاق داشته باشند و به سنت الهی عمل کنند، ولایت فقیه در سایه همین ‏اتحاد تحقق پیدا می کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سیدالشهدا(ع) می فرماید، اگر با همدیگر وحدت داشته باشید، قدرت در اختیار  شما قرار خواهد ‏گرفت، گفت: سلفی گری، خرافاتی  است که توسط استکبار ساخته شده است، امام (رحمه ‏الله) می فرماید باید مستضعفان قوی باشند تا در مقابل دشمنان بایستند.

آیت الله  نوری همدانی بیان داشت: دشمنان برای از بین بردن مسلمانان و  ایجاد اختلاف و تضعیف به راه ‏اندازی فرقه های تکفیری مبادرت کردند که دراین راه نیز موفق شدند و مسلمانان هیچ گاه علیه همدیگر نبودند، اما دشمنان با ایجاد گروه های تکفیری مانند داعش ‏آنها را به جان هم انداختند.

این مرجع تقلید بیان داشت: ابن تیمیه، ناصبی بود، که دشمن اهل بیت(ع) شد، امروز  نیز حرف های ابن تیمه ‏را به نوعی جدید در سایت ها و رسانه ها ترویج می دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه هایی  در مدینه علیه شیعیان با ترویج سلفی گری ایجاد می کنند، گفت:جریان تکفیرها برای ایجاد اختلاف بین مسلمین و ‏بازسازی و حفظ اسرائیل است.

این مرجع تقلید بیان داشت:همه مسلمانان باید به مسجد الاقصی حساسیت داشته باشند، امام رحمه الله، بیداری مسلمانان ‏برای حفظ مسجد الاقصی را فراهم کردند، ولی دشمنان برای اینکه بخواهند این را بکوبند، کمپانی رسانه‌ای غربی را به کار ‏گرفتند.

وی علت برخی  ضعف ها را عدم اتحاد دانستند و بیان داشت: شیخ عیسی قاسم در بحرین بر اثر اتحاد، امور را پیش می برد و استکبار نمی تواند کاری انجام دهد.

این استاد برجسته حوزه علمیه گفت: حمله به خانه شیخ عیسی قاسم از اعمال خشونت بار آل خلیفه است، لذا ‏انتخابات ساختگی را راه انداختند که غیرمشروع است.‏ حوزه حمله به منزل شیخ قاسم را محکوم می کند.

آیت الله  نوری همدانی بیان داشت: آل خلیفه در سراشیبی سقوط است، حوزه علمیه قم ‏حمله به منزل شیخ عیسی قاسم را محکوم می کند و در مقابل این جریان ساکت نمی مانیم و‏ کشتار سیاه پوستان در  آمریکا جنایت است.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم  با بیان این که آمریکا و اسرائیل نمی خواهند، ملت ایران به فناوری دست پیدا کند به حقوق بشر آمریکایی  اشاره کرد و گفت: سیاه پوستان در امریکا تحت فشار های سخت ‏ظالمانه قرار می‌گیرند کشوری  که خود مدعی حقوق بشر را سر می دهند، اما خودشان آن  را رعایت نمی کند.

وی گفت: دین اسلام اتحاد و برادری بین سیاه و سفید را ایجاد کرد، اما آمریکایی ها سیاه پوستان را می کشند، و ‏ما این جریان را محکوم می کنیم.
کد خبر: 152814

وب گردی

وب گردی