ایسکانیوز: رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان گفت که طرفش در مورد تشکیل کابینه جدید «اشرف غنی احمد زی» رئیس جمهوری است.

«عبدالله عبدالله» که در نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد اظهارات اخیر ژنرال دوستم معاون اول ریاست جمهور که طرح پنجاه پنجاه درصد تقسیم حکومت را غیر عملی دانسته گفت که با رئیس جمهور غنی بحث‌هایی داشته که ممکن است "بسیاری از افراد" از آن بی اطلاع باشند.

عبدالله گفت: اتفاقا من تنها با رئیس جمهور در این موارد صحبت دارم و اگر کسی [از بحث های ما] بی اطلاع بوده، من کسی را ملامت نمی کنم.

پیش از این ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفته بود که حکومت وحدت ملی افغانستان تا قبل از رفتن به اجلاس لندن، وزرای بخش امنیتی و اقتصادی را معرفی خواهد کرد.

دوستم گفته که تقسیم پنجاه پنجاه قدرت میان اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس اجرائی عملی نیست و منتج به کشمکش و انشعاب می‌شود. او همچنین گفت که از دلایل اصلی افزایش نا امنی ها و مشکلات اقتصادی افغانستان معرفی نشدن کابینه جدید است.

به گزارش بی بی سی، انتخابات اخیر ریاست جمهوری افغانستان در دو دور با مشکلات و جنجال‌هایی برگزار شد و سرانجام دو طرف اصلی انتخابات اشرف غنی و عبدالله عبدالله به اساس طرح «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا با امضای موافقتنامه‌ای دولت وحدت ملی تشکیل دادند.

هم اکنون با گذشت حدود پنجاه روز از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید، سرنوشت کابینه روشن نیست و همه وزرا و مقام‌های ارشد دولتی به عنوان سرپرست‌ها کار می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
کد خبر: 152822

وب گردی

وب گردی