تهران- ایسکانیوز: نشست یک روزه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با حضور عباسعلی نورا مشاور ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی، ساروقیان مسئول بسیج اساتید استان تهران، نقی شجاع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، حسن شهرکی پور مسئول بسیج اساتید واحد رودهن و جمعی از روحانیون و اساتید بسیجی برگزار شد.
نقی شجاع ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج و خیر مقدم به حاضرین در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در14 آبان 1362 با 67 دانشجو شروع به فعالیت نمود و در حال حاضر دارای 28/2669 امتیاز و «رتبه جامع» می باشد.
او گفت: تاکنون 67000 هزار نفر دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن دانش آموخته شده اند و واحد رودهن دارای 7 دانشکده مصوب و 411 نفر عضو هیات علمی تمام وقت است.
شجاع افزود: واحد رودهن دارای 4 تفاهم نامه همکاری علمی و تحقیقاتی با مراکز داخلی و 1 تفاهم نامه علمی و تحقیقاتی با انجمن کشت و سلول ایران است.
رئیس واحد رودهن در ادامه گفت: تاکنون 385 طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن به انجام رسیده است و این واحددارای 42 آزمایشگاه تخصصی، 2 لابراتوار زبان، 4 سایت اینترنتی، 44 کارگاه، 1 کتابخانه تخصصی و 6 سایت تخصصی است.
در ادامه دکتر عباسعلی نورا مشاور ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیج یک تجمع و حرکت به سمت احقاق حق کسانی است که مورد ظلم واقع شدند.
او در ادامه با اشاره با اینکه حرکت بسیج یک حرکت عام است گفت: بسیج در هر مقطعی که اجتماع نیاز داشته باشد اقدام می کند.
او گفت: بسیج پشتوانه نظام، رهبر، امنیت و مردم است، بسیج پشتوانه علم و دانش، امر به معروف و نهی از منکر است اما معامله گر نیست.
شجاع خصائل بسیجی را مجاهدت و ایثار، تدیّن و تعبد، بصیرت و انضباط دانست و گفت: اساتید بسیجی باید عامل به عمل باشند و همه خصلت های بسیجی را در خود تقویت کنند.
حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سوی پژوهش محوری
عباسعلی نورا در مورد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی چند حسن دارد یکی اینکه تلاشش بر این است که دانشگاه را به سمت و سوی پژوهش محوری حرکت بدهد و بتواند از طریق تجاری سازی و تولیدات تجاری تحولی در نظام مدیریت دانشگاه ایجاد کند.
وی گفت: چهار محور در دستور کار مدیریت جدید قرار گرفته است یکی اینکه ما باید به سمت و سویی برویم که از وابستگی به شهریه نجات پیدا کنیم. در همین راستا طرح های اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار قرار دادیم، حمایت از طرح های ماندگار و دیگری توسعه تحصیلات تکمیلی از محورهای دیگر هست و طرح های دانش بنیان که این چهار محور هدف گذاری شده که یک تحرک عظیمی در دانشگاه در حال وقوع هست.
او در مورد نقش روابط عمومی گفت: روابط عمومی به مفهوم نور افکن های دانشگاه هست. این نورافکن هست که موتور چرخه حرکت ماشین را در شب به حرکت در می آورد. روابط عمومی این نیست که انتشار اطلاعات بدهد؛ سازمانی است که سازوکارهای مختلفی را بر عهده دارد که می تواند نقدهای بیرون را به درون و دستاورهای درون را به بیرون سازمان منتقل کند و مشاوری برای تصمیمات رئیس دانشگاه باشد.
وظیفه اصلی روابط عمومی این است که بتواند بخش عمده ای از آسیب های درون را شناسایی کند و به مدیر منتقل کند و منویات سازمانی را به درون منتقل کند.


دانشگاه آزاد اسلامی سند توسعه آموزشی و پژوهشی کشور


وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک سند توسعه آموزشی و پژوهش محوری در اقصی نقاط کشور است و وجود دانشگاه آزاد اسلامی رودهن موجب معرفی منطقه رودهن شده و آینه نمای منطقه است.


در پایان ساروقیان مسئول بسیج اساتید استان تهران گفت: بسیج راهبردی است که از تمامی ارزش ها دفاع می کند و هنر امام خمینی (ره) بوده که توانسته یک نظام فکری در جامعه به وجود بیاورد.


کد خبر: 153014

وب گردی

وب گردی