تهران- ایسکانیوز: همایش«تهدیدها و فرصت‌ها در مذاکره با آمریکا» با حضور سید علی خرم مشاور وزیر امور خارجه و نماینده سابق ایران در سازمان ملل  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار شد.در حاشیه برگزاری این مراسم سید علی خرم در گفت و گویی با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش جامعه دانشگاهی کشور در خصوص مداکرات هسته ای گفت: برگزاری این دست برنامه ها در روشنگری و شفاف کردن افکار مردم نقش به سزایی خواهد داشت.

خرم با اشاره به صحبت هشت دقیقه ای یکی از مخالفان در این جلسه گفت: این جلسه هم برنامه بسیار خوبی بود که تمام طیف ها، چه مخالف و چه موافق بتوانند آزادانه صحبت کنند و نظرات خود را درباره این مسئله ملی ابراز کنند.

او در ادامه این گفت و گو با اشاره به اهمیت مجال صحبت دادن به مخالفان گفت: در این مواقع که همه نظرها گفته می شود، می توان تک تک دیدگاه‌ها را بررسی کرد و در نهایت به اجماع کلی رسید.

مشاور وزیر امور خارجه سپس با اشاره به نقش تعیین کننده جامعه دانشگاهی افزود: دانشگاه ها باید در ابتدا در داخل وظایف خود را به خوبی انجام دهند و و روشنگری لازم در درون دانشگاه ها انجام شود، سپس برای پیشرفت و توسعه جامعه قدم بردارند.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل با اشاره به سخنرانی سال گذشته رئیس جمهور کشورمان افزود: همان طور که رییس جمهور سال گذشته وظیفه دانشگاه ها را در قضیه مذاکره با آمریکا در کنار دولت بودن دانست، لذا من  امیدورام فرصتی به وجود آید تا اساتید، دانشجویان و تمام جامعه دانشگاهی کشور در کنار یکدیگر از این مقطع حساس زمانی عبور کنیم.
کد خبر: 153021

وب گردی

وب گردی