تهران-ایسکانیوز: دکتر رامین صرّامی فروشانی محقق مرکز تحقیقات پزشکی‌ مولکولی و ایمنولوژی دانشگاه آمستردام به عنوان برترین محقق جوان HIV و ایدز هلند توسط مؤسسه NCHIV معرفی‌ شد. کنگره NCHIV مهمترین رویداد علمی‌ هلند در زمینه پژوهش‌های پایه و بالینی در مورد عفونت به HIV و بیماری ایدز است که برترین متخصصان و پژوهشگران هلندی به همراه چهره‌های مطرح جهانی‌ در آن شرکت کرده و جدید‌ترین یافته‌های خود را در زمینه مطالعات پایه در باب بیماری زایی HIV، پیشگیری و درمان آن ارائه می‌کنند.
این کنفرانس بسیار رقابتی است و از بین مقالات پژوهش‌های تخصصی تنها تعداد محدودی از بهترین‌ها انتخاب می شود که اکثریت این پذیرفته شدگان نیز تنها امکان ارائه نتایج فعالیت خود را به صورت پوستر خواهند داشت و فقط تعداد انگشت شماری گلچین شده از برترین مقالات برای سخنرانی انتخاب می‌شود و در نهایت از بین کل پژوهش‌های در حال انجام در زمینه HIV و ایدز، برترین پژوهش توسط کمیته‌های تخصصی انتخاب و معرفی‌ می‌شود و به همین دلیل کسب آن‌ به دارنده اعتبار علمی‌ خاصی‌ می‌بخشد.
امسال، در زمینه پاتوژنز HIV دکتر رامین صرّامی فروشانی به عنوان اولین سخنران از بین تنها چهار سخنرانی‌ انتخاب شده، نتایج تحقیقات خود را ارایه کرد و در نهایت پروژه تحقیقاتی‌ نامبرده به عنوان برترین پروژه (outstanding) در زمینه HIV و ایدز معرفی‌شد و جایزه ویژه را نصیب خود ساخت. دکتر صرامی موفق شد که با کسب عنوان برترین محقق جوان HIV و ایدز هلند، اولین جایزه ویژه jope lange را از آن‌ خود سازد.

 
کد خبر: 153112

وب گردی

وب گردی