ایسکانیوز: رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه برای نخستین بار پس از آغاز جنگ داخلی سوریه با هدف "احیای گفت‌وگوهای صلح میان دولت سوریه و بخش‌هایی از مخالفان این دولت" با وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.
به گزارش کاخ کرملین، پوتین در اقامتگاه خود در سوچی در کناره دریای سیاه با «ولید معلم» وزیر امور خارجه و معاون رئیس جمهور سوریه، به بحث و گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه روسیه و سوریه پرداخت.
کاخ کرملین هدف اصلی روسیه را احیای گفت‌وگوهای صلح میان رهبری دولت سوریه و بخش‌هایی از شورشیان مسلح اعلام کرده که در حال مبارزه برای سرنگونی دولت بشار اسد هستند.
در دیدار وزیر امور خارجه سوریه با پوتین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز حضور داشت. دیدار ولید معلم از روسیه روز پنج‌شنبه پایان خواهد یافت.
ولید معلم دیدار خود با پوتین را "خوب" توصیف کرد و گفت که پوتین تاکید کرده ارتباط خود با بشار اسد را ادامه خواهد داد. او افزود که روسیه برای کشور بحرانی او شریک استراتژیک مهمی است.

وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با همتای سوریه ای خود اعلام کرد روسیه از تلاش های نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه برای دستیابی به آتش بس در مناطق داخلی حمایت می کند.

به گزارش ایتارتاس، «سرگئی لاوروف» در دیدار با «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه که به مسکو سفر کرده است گفت: با اجرایی کردن طرح «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه می توان از تلفات بیشتر اجتناب کرد ضمن اینکه هزاران غیر نظامی به زندگی عادی خود باز می گردند.

وی افزود: ما در حال کار بر روی ایجاد شرایطی هستیم که از سرگیری روند سیاسی را در پی دارد. ما آمادگی خود را برای ارائه محل میزبانی به منظور تماس بین دولت سوریه و طیف گسترده ای از نیروهای دولتی و سیاسی این کشور اعلام کرده ایم.

بنابر آمار سازمان ملل متحد از آغاز درگیری ها میان دولت سوریه و مخالفان شبه نظامی این کشور تاکنون بیش از 100 هزار نفر کشته و میلیون ها نفر دیگر آوراه شده اند.
کد خبر: 153173

وب گردی

وب گردی