ایسکانیوز: نیروهای مسلح کرد  عراقی روز چهارشنبه موفق شدند، یک حمله گروه های داعش را دفع کنند. این گروه به سه روستای کرکوک حمله کرده‌اند اما با شکست مواجه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، یکی از این روستاها برای مدت کوتاهی به تصرف تروریست‌ها درآمد اما نیروهای کرد توانستند مهاجمان را به عقب‌نشینی وادارند.

در جریان این حمله دست کم یک مامور پلیس و سه پیشمرگه کرد کشته و ۲۸ نفر زخمی شدند. شمار تلفات داعش نیز بیش از ۳۰ نفر اعلام شده است.

همچنین اخرین آخبار از استان الانبار عراق حاکی از آن است که در پی حمله‌ نیروهای داعش به رمادی، استاندار الانبار نسبت به پیامدهای سقوط این شهر هشدار داد.

نیروهای داعش روز گذشته حمله تازه‌ای به شهر رمادی در ۹۰ کیلومتری غرب بغداد را آغاز کردند. هرچند نیروهای دولتی با پشتیبانی رزمندگان داوطلب وابسته به قبایل گوناگون موفق شده‌اند، جلوی پیشرفت داعش را بگیرند.

همچنین به گزارش منابع خبری یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش که به عنوان والی نیمی از شهر موصل تعیین شده بود، به هلاکت رسید.

به گزارش سومریه نیوز ، عناصر مسلح ناشناس شامگاه چهارشنبه "ابوشهاب السوری" را در منطقه "الزهور" در شمال موصل به هلاکت رساندند.

درپی بیرون راندن داعش از ناحیه زمار در غرب موصل و مناطق دیگری در دشت نینوا، منابع امنیتی و محلی می گویند که عناصر داعش در موصل مرکز استان نینوا، منطقه تلعفر در غرب آن و سنجار نزدیک آن و نیز ناحیه ربیعه در مرز عراق با سوریه و بخش هایی از دشت نینوا مستقر هستند.
کد خبر: 153261

وب گردی

وب گردی