تهران-ایسکانیوز: نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی پیرامون حادثه تروریستی اخیر در شهرستان زهک این استان که به شهادت رسیدن 3 تن از کارکنان نیروی انتظامی انجامید، اظهار داشت:  این توان در جمهوری اسلامی ایران هست که هر حرکت تروریستی را شناسایی کند. در این موضوع نیز به مانند حادثه انفجار  بمب که در بارگاه امام رضا (ع) و مسجد زاهدان توسط منافقین انجام شد و برای ایجاد شبه اختلاف شیعه و سنی انجام گردید، سعی در اختلاف اندازی میان هموطنان را داشته اند.

هدایت الله میرمرادزهی، نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز پیرامون شهادت سه تن از کارکنان نیروی انتظامی در شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان و دستگیری 7 مظنون این حادثه، گفت: اقدامات اخیر شیطنت های دشمن  و افرادی است که نمی دانند آب به آسیاب دشمن می ریزند.

جمشید رخشانی نسب، فرماندار شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان ۶ آذرماه خبر داد: هفت نفر مظنون در حادثه شهادت سه مامور نیروی انتظامی در این شهرستان دستگیر شدند و تحقیق از افراد دستگیر شده پیرامون این پرونده توسط نیروهای دست اندرکار با جدیت ادامه دارد.

سه شنبه شب گذشته دو مامور و یک سرباز نیروی انتظامی زهک به نام های بدیل مختاری، حسین انجام و محمدرضا فیوج گوری در حین گشت زنی توسط افراد شرور و تروریست به شهادت رسیدند.

هدایت الله میرمرادزهی، نماینده سراوان در ادامه گفتگو عنوان داشت: باید هوشیار باشیم که آنچه را که دشمن می خواهد انجام ندهیم.

وی اضافه کرد: این توان در جمهوری اسلامی ایران هست که هر حرکت تروریستی را شناسایی کند. در این موضوع نیز به مانند حادثه انفجار  بمب که در بارگاه امام رضا (ع) و مسجد زاهدان توسط منافقین انجام شد و برای ایجاد شبه اختلاف شیعه و سنی انجام گردید، سعی در اختلاف اندازی میان هموطنان را داشته اند.

میر مرازهی ادامه داد: این افراد با روش های مختلف نتوانسته اند میان مردم اختلاف بیندازند. امروز هم باید مظنون های واقعی پیدا شده و به جزای اعمالشان برسند.

او در مورد برخی اظهار نظر های تفرقه برانگیزاننده نیز عنوان داشت: سخنانی که برخی از مواقع در مکان های عام در مورد خودی و غیر خودی زده  میشود بسیار اشتباه  و به ضرر نظام است وباید از بیان آن جلوگیری شود.

وی با اشاره محل حادثه اخیر در شهرستان زهک سیستان و بلو چستان بیان داشت: همانند ترور قاضی شهیدمان در زاهدان در این مورد نیز تروریست ها فکر می کردند با به شهادت رساندن کارکنان نیروی انتظامی می توانند به وحدت میان شیعه و سنی لطمه وارد کنند که مشخص شد به اهداف خود نخواهند رسید.

وی در مورد بیانیه مردم طایفه گریگچ در محکومیت این حادثه نیز گفت:  این بیانیه مشخص می کند که اختلافی میان شیعه و سنی وجود ندارد و دستگاه های نظامی و امنیتی با پیگیری عاملان را دستگیر می کنند. برای دشمن فرقی نمی کند شیعیان را نابود کنند یا اهل تسنن را بلکه مهم وارد کردن ضرر و زیان به ملت ایران است.

در این بیانیه که روز چهارشنبه بوسیله محمد مهدی گریگچ ریش سفید طایفه گریگچ قرائت شد، گفته شده: طایفه گرگیچ سیستان و بلوچستان ضمن ابراز تاسف و تاثر از شهادت سه نفر از نیروهای جان بر کف انتظامی که مسوولیت آرامش و امنیت مردم را بر عهده دارند به دست افراد ددمنش و کور دل، این واقعه دردناک را به رهبر معظم انقلاب، خانواده بزرگ نیروی انتظامی، خانواده محترم شهدا و مردم غیور استان تسلیت می گوید.
کد خبر: 153315

وب گردی

وب گردی