تهران- ایسکانیوز: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مراجع عظام در قم، تاکید کرد: مراجع قم نوعا از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کرده‌اند.
دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، در جلسه هیات امنای استان قم دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به دیدارهایی که با مراجع عظام این شهر داشت، حمایت آنان از دانشگاه آزاد اسلامی را یادآوری کرد.

در جلسه هیات امنای قم که با حضور اعضا از جمله دکتر میرمحمدی و حجت‌الاسلام پا رسانیا و دکتر محمدسالار کسرایی رییس واحد قم دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضای هیات امنای استانی قم به همراه تعدادی از معاونان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد؛ میرزاده ابراز امیدواری کرد که همکاران دانشگاه آزاد اسلامی در قم بتوانند در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات‌های امنا و موسس و هیات امنای استانی قم وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند.

زمینه همکاری دانشگاه آزاد با حوزه علمیه قم فراهم شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ملاقات‌های خود و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی با آیات عظام وحید خراسانی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی، نوری‌همدانی، حسینی‌بوشهری و شهرستانی اشاره کرد که صبح پنجشنبه صورت گرفت و گفت: مراجع عظام با حسن‌نیت و ملاطفت و دلسوزی ما را پذیرفتند و راهنمایی و نوعا از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کردند. ما هم از رهنمودهای آیات عظام استفاده کردیم و حتی زمینه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با حوزه علمیه قم طی صبحت‌هایی که با آیت‌الله حسینی‌بوشهری داشتیم نیز، فراهم شد.

وی از تهیه‌شدن پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه قم و دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: این همکاری برای هر دو طرف مفید خواهد بود. به خصوص برای دانشگاه آزاد اسلامی که نهادی دینی و علمی است و بزرگان انقلاب اسلامی در تاسیس آن نقش داشتند.

میرزاده در عین حال افزود: جز آثار معنوی و اجتماعی و فرهنگی که دانشگاه آزاد اسلامی داشته است، آن یک میلیون تومانی که حضرت امام(ره) در سال 61 برای کمک به تاسیس این دانشگاه اهدا کردند، اکنون به ثروتی عظیم تبدیل شده است و این نشان‌دهنده خلوص نیت موسسان دانشگاه آزاد اسلامی است که با نفس مسیحایی امام(ره) و همت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که مثل همیشه با دوراندیشی در این راه قدم برداشتند، تاسیس شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد تصمیمات هیات‌امنای استانی قم منشا خیر و خدمات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای این استان باشد و از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در قم خواست برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در این واحد تلاش کنند.

f03476a7-11c8-4d9c-88df-aacdd946c8a0
ضرورت افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی

وی با تاکید بر این‌که دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه خدمات آموزشی و پژوهشی و مخصوصا در تحصیلات تکمیلی پیشگام است، به فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر متوقف‌نشدن رشد علمی کشور و لزوم گسترش تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه پنج ساله توسعه کشور، حداقل 20درصد از فارغ التحصیلان کشور باید در مقطع تحصیلات تکمیلی باشند اما در حال حاضر کمتر از 15درصد از فارغ التحصیلان کشور باید در مقطع تحصیلات تکمیلی باشند.

دکتر میرزاده افزود: نهضتی که در دانشگاه آزاد اسلامی شروع شده است؛‌ باعث‌شده تا با همکاری وزارت علوم اکثر واحدهای این دانشگاه در کشور دارای مقاطع تحصیلات تکمیلی باشند.

جذب 5 هزار هیات علمی جدید تا پایان سال

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین تصریح کرد این دانشگاه هیات علمی مورد نیاز برای توسعه تحصیلات تکمیلی و افزایش کیفیت آموزش را جذب خواهدکرد. وی گفت: در حال حاضر در دانشگاه 12هزار عضو هیات علمی دارای مدرک دکتری تمام‌وقت و 7هزار مربی دانشجوی دکتری مشغول هستند که این 7هزار نفر به تدریج به جمع استادان دارای مدرک دکتری اضافه می‌شوند.

میرزاده افزود: علاوه بر این، دانشگاه آزاد اسلامی امسال 5هزار عضو هیات علمی جدید جذب خواهد کرد که کار جذب 3هزار نفر نهایی شده و 2هزار نفر دیگر هم جذب خواهند شد. این در حالی است که تا پایان سال 96 نیز، هر سال 5هزار و در مجموع 20هزار عضو هیات علمی جذب دانشگاه خواهند شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از تحقق برنامه پنج ساله دانشگاه درخصوص تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی خبر داد و گفت: براساس برنامه دانشگاه آزاد، این دانشگاه باید تا پایان سال 94، 529هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی داشته باشد. اما با وجود این که هنوز برنامه مورد اشاره به پایان نرسیده است، با احتساب پذیرش‌هایی که در بهمن‌ سال جاری خواهیم داشت به این عدد نزدیک خواهیم شد.

میرزاده همچنین اعلام کرد بر اساس گزارش پایگاه های ISI و اسکوپوس، دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول تولید علم در کشور را دارا است و از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای افزایش کیفیت مقالات و چاپ آن‌ها در مجلات معتبر علمی خبر داد.

ساختار تشکیلاتی واحد جامع قم تصویب شد

جلسه هیات امنای استانی قم، بنا به گفته دکتر حیدرعلی شایانفر، دبیر هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه صد و پنجاه و هفتم هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور بود.

شایانفر در آغاز جلسه هیات امنا گفت: این جلسه، صد و پنجاه و هفتمین جلسه هیات امنای استانی است و از این تعداد، 17 جلسه در زمان مدیریت قبلی و 140 جلسه در دوران ریاست دکتر میرزاده برگزار شده است. از این تعداد، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در 84جلسه یعنی تقریبا 60درصد جلسات حضور داشته و این نشان‌دهنده اهمیتی است که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تشیکل هیات امناهای استانی قائل هستند.

در جلسه هیات امنای استانی قم، مقرر گردید که کمیسیون دائمی این هیات، برای تنظیم بودجه و ارسال آن برای تایید هیات امنا اقدام کند. هم‌چنین ساختار تشکیلاتی واحد جامع قم تصویب شد و اعضای هیات امنا با رای خود، نماینده بازرسی دانشگاه و اعضای کمیسیون نظارت هیات امنای استانی را انتخاب کردند.

صدور اجازه تبدیل به احسن اموال مازاد دانشگاه برای تکمیل بیمارستان در دست ساخت واحد قم و اجازه واردشدن به برخی فعالیت‌های دانش‌بنیان از دیگر مصوبات این جلسه بود.
کد خبر: 153373

وب گردی

وب گردی