تهران- ایسکانیوز: حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار صبح امروز خود با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر نقش پر رنگ این دانشگاه در توسعه علمی کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی این سالها تلاش بی وقفه ای برای ارتقای علمی کشور داشته است و فعالیت های این دانشگاه در تمامی این سالها قابل تقدیر است.

دکتر حمید میرزاده و جمعی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی در جریان سفر خود به شهر مقدس قم با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام دیدار کرده و در خصوص فعالیت ها و اقدامات این دانشگاه و همچنین برنامه ها و سیاست های پیش رو با این مرجع عالی قدر مشورت و تبادل نظر کردند.

فعالیت هاي دانشگاه آزاد اسلامي قابل تقدیر است

در این نشست حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تشکر و قدردانی از تلاش های مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بر نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی کشور تاکید کردند و فرمودند:

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل تاثیر بسیار زیاد در جامعه و نقش تعیین کننده در تربیت مدیران اجرایی کشور  و همچنین تلاش دشمنان برای نفوذ در دانشگاه های کشور همیشه مورد توجه بوده است.

ایشان با اشاره به معرفی افراد متعدد برای پست وزارت علوم گفتند: اهمیت و جایگاه ویژه این وزارت خانه و نقش تعیین کنده آن در مدیریت دانشگاه ها و همچنین نقش دانشگاه ها در تربیت نیروی متخصص موجب سختگیری و حساسیت هایی برای انتخاب وزیر این وزارت خانه شد که خوشبختانه با تلاش نمایندگان مردم این موضوع سرانجام خوبی پیدا کرد.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: توجه و حساسیت زیاد به دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی این سالها دلایل مختلف سیاسی و اجتماعی مختلفی داشته است که همین امر یکی از دلایل تفاوت این دانشگاه با دانشگاه های دولتی است.

وظیفه اصلی دانشگاه تولید علم و پرهیز از سیاست‌زدگی است

ایشان با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب وظیفه نخست دانشگاه ها تولید علم و نشر علم در کشور است، تصریح کردند: دانشگاه ها باید تمامی توان خود را صرف تحقق این هدف کنند و مسئولان اجازه ندهند مسائل حاشیه ای و سیاست زدگی این نهاد را از وظایف اصلی خود باز دارد.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: با توجه به گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور و حضور در بسیاری از مناطق با خرده فرهنگ های مختلف لزوم توجه بسیار به موضوعات فرهنگی و اخلاقی در این دانشگاه ضروری است که به حمدالله در تمامی این سالها روند کلی نیز به همین گونه بوده است.

تقویت نظارت درون سازمانی  دانشگاه آزاد اسلامی را در تحقق اهداف یاری خواهد کرد

ایشان با تاکید بر اهمیت بحث نظارت در پیشگیری از بسیاری از کم کاری ها  و انحراف ها توصیه کردند: دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق هر چه بهتر اهداف خود در زمینه اخلاقی و فرهنگی باید نظارت های درونی و سازمانی خود را تقویت کند که این امر باعث گرفته شدن بهانه از دست افراد ایراد گیر خواهد شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: بهره گیری از افراد متعهد و با تقوا و توجه دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه می تواند این نهاد اموزشی را در این مسیر یاری دهد.

ایشان با اشاره به استعدادهای بسیاری از دانشجویان در سراسر کشور به عنوان ذخایر  و سرمایه های اجتماعی  تاکید کردند: یکی از وظایف دانشگاه ها به طور عام توجه به استعدادهای کشور و به ویژه اقشار ضعیف و مستمند است تا خدای نکرده این افراد تنها به دلیل نداشتن بنیه اقتصادی از آموزش و حضور در دانشگاه ها باز نمانند.

حضرت آیت آلله مکارم شیرازی با اشاره به نقش دانشگاه ها در مقابله با تلاش های دشمنان اسلام برای نفوذ در جامعه تاکید کردند: امروزه دشمنان اسلام تلاش دارند فرهنگ انحرافی و ضاله خود را در کتاب ها و دروس دانشگاهی در میان جامعه جوان کشور ترویج کنند که دانشگاه ها باید در این زمینه با هوشیاری حرکت کنند و مانع از این اقدامات شوند.

ایشان اظهار داشتند: برای مقابله با ترویج افکار انحرافی غربیان باید تنها به ترجمه علوم در دانشگاه نپرداخت و در مسیر تولید علم نیز گام برداشت زیرا وظیفه دانشگاه های کشور افزودن به علوم امروزی در جهان است و دانشگاه ها به ویژه دانشگاه بزرگی مانند دانشگاه آزاد اسلامی باید نقش خود را در تولید علم ایفا کنند.

 

 

 
کد خبر: 153380

وب گردی

وب گردی