رایزنی های وزیر نفت ایران طی چند وقت گذشته این ذهنیت را ایجاد کرده بود که اوپکی ها برای جلوگیری از کاهش بیش از پیش قیمت نفت ، رای به کاهش میزان تولید خواهند داد اما بر خلاف انتظار نشست این سازمان پشت درهای بسته برگزار شد تا کسی نداند چرا رای به تثبیت سقف تولید داده شد.

به گزارش ایسکا نیوز بیژن زنگنه که امید بسیار زیادی برای تاثیر گذاری در نتیجه نشست دیروز سازمان تولیدکنندگان نفت(اوپک) داشت پس از پایان جلسه اعلام کرده است که  نتیجه نشست آنچه که ما می خواستیم نبود، اما از تصمیم اوپک ناراحت نیستم.

این صحبت وزیر نفت ایران شاید ازناراحتی بیش از حد باشد چراکه وی قبل از سفر به وین در دیدار با همتایان اوپکی خود سعی در جلب نظر اکثریت اعضاء برای کاهش سقف تولید داشت . در این بین حتی زمزمه هایی مبنی بر توافق ایران و عربستان برای کاهش سقف تولید در اوپک نیز شنیده می شد . به هر حال هرچه که بود تلاش های وزیر کهنه کار نفت ایران راه به جایی نبرد تا بار دیگر شاهد تثبیت تولید در اوپک باشیم . هرچند از دیدگاه تحلیل گران بازار کاهش سقف تولید در اوپک نیز نمی توانست مانعی بر روند نزولی قیمت نفتت در بازارهای جهانی باشد .
کد خبر: 153497

وب گردی

وب گردی