ایسکانیوز: وزیر خارجه آلمان هشدار داد که حد تحریم‌ها علیه روسیه نگه داشته شود، چون هدف از پا درآوردن روسیه نیست و یک روسیه ضعیف کمکی برای حفظ ثبات منطقه نیست.  پارلمان اوکراین نیز «آرسنی یاتسنیوک» را در مقام نخست وزیری ابقا کرد.
به گزارش دویچه وله، وزیر امور خارجه آلمان نسبت به تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه هشدار داد. پنج‌شنبه«فرانک والتر اشتاین مایر» روز پنج‌شنبه در برلین گفت: «آیا منظور و هدف ما این است که روسیه را به لحاظ اقتصادی از پا در آوریم؟ پاسخ صریح من این است که نه، منظور ما از تحریم‌ها چنین چیزی نیست، نبوده و نباید باشد.»
اشتاین مایر به نقل از کارشناسان اقتصادی گفت که خساراتی که به اقتصاد روسیه بر اثر فرار سرمایه‌ها‌، کاهش سرمایه‌گذاری، کاهش بهای ارز و پایین آمدن بهای نفت وارد آمده بالغ بر صد و چهل میلیارد دلار است.
اشتاین مایر گفت: «ما باید کاملا آگاه باشیم که یک روسیه منزوی و شاید از نظر اقتصادی ورشکسته، نقشی در امنیت اروپا و ثبات اوکراین نخواهد داشت و بلکه بیشتر خطری بزرگ برای خود و دیگران خواهد بود.»
در حال حاضر چشم‌اندازی برای بهبود وضعیت اقتصادی روسیه بر اثر افزایش بهای نفت وجود ندارد. به اعتقاد ناظران اقتصادی، کشورهای صادرکننده نفت عضو سازمان اوپک در دیدار روز پنج‌شنبه خود در وین، بر سر کاهش تولید نفت برای جلوگیری از سقوط بهای آن به توافق نمی‌رسند. اقتصاد روسیه بسیار به صادرات نفت و گاز وابسته است. از ژوئن سال ۲۰۱۴بهای نفت اما حدود ۳۰درصد کاهش یافته است.
اتحادیه اروپا به دلیل بحران اوکراین تحریم‌های خود علیه روسیه را گسترش داده است. به گفته دیپلمات‌ها، نمایندگان اتحادیه اروپا سیزده جدایی‌طلب دیگر طرفدار روسیه و پنج سازمان دیگر را در فهرست تحریم‌های خود وارد کرده‌اند. حساب‌های بانکی مشمولان این تحریم‌ها مسدود می‌شود و خود آن‌ها اجازه سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.
تا کنون بیش از صد نفر و افزون بر بیست سازمان در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا وارد شده‌اند.
قرار است اتحادیه اروپا نام کسانی را که در فهرست تحریم‌ها خواهند بود در روز شنبه اعلام کند.
تحریم‌های جدید در پی انتخاباتی مقرر شده که جدایی‌طلبان در آغاز ماه نوامبر در مناطق تحت کنترل خود دونتسک و لوهانسک بر خلاف خواست غرب و دولت مرکزی در کی‌یف برگزار کردند.
کد خبر: 153507

وب گردی

وب گردی