باربارا یونگ در تاگس اشپیگل می نویسد: بار دیگر در ایالات متحده آمریکا سیاه و سفید در مقابل هم قرار گرفتند. حتی رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا هم واکنشی نشان نمی دهد.

به گزارش ایسکانیوز، تاگس اشپیگل در ادامه نوشت: دارن ویلسون از پروتکل قانون پیروی کرده است. قوانین روشنی برای عملکرد یک پلیس وجود دارد. ویلسون این قوانین را می داند و وجدانش آرام است. پلیس دیگر که روز یکشنبه در کلیولند به یک پسر دوازده ساله شلیک کرده، حتی کار صحیح تری را انجام داده است: پسربچه سیاه پوست اسلحه به دست داشته و پلیس چاره دیگری نداشته است. با اینکه گفته می شود که تفنگ اسباب بازی بوده اما هیچ چیز تغییر نکرده است.

تقسیم آمریکا به دو قطب مخالف


اگرچه بسیاری از مقامات با خانواده های ناراحت همدردی کردند اما خشم، سیاه پوستان را به خیابان های ایالات متحده آمریکا کشاند.اما پلیس ها در چارچوب قوانین عمل کردند. در حال حاضر این نگرش فرمالیستی عجیب و غریب به فاجعه قتل یک کودک مشروعیت می بخشد.

اینکه آمریکایی ها برای پیروی از قانون به دو قطب تقسیم شده اند با استفاده از سلاح گرم آغاز نشد. سوپرمارکت ها و ادارات دولتی همچنان نا امن هستند اما افراد تحصیل کرده سخت به قوانین چسبیده اند. جدا از پروتکل اقدامات خطرناک تری از حمل اسلحه هم وجود دارد. ویلسون در اولین مصاحبه تلویزیونی خود هیچ تصویر دیگری ارائه نداد: اگر یک پسر سفید پوست به این اقدام دست می زد ، چه؟

پیتر کینگ جمهوری خواه از اوباما درخواست کرد تا این پلیس شجاع را به کاخ سفید دعوت کند.هر چند کینگ می داند، اوباما این پیشنهاد را قبول نخواهد کرد. زیرا سیاه پوستان آمریکایی به شدت عصبانی هستند. وقتی که لبرون ستاره سیاه پوست بسکتبال، از جامعه ای حرف می زند که در آن جوانان سیاه پوست دوباره دوباره به دست پلیس های سفید پوست کشته نشوند، مطمئنا  به پسر خود و یا  دوران سخت کودکیش در اوهایو فکر می کند.

شان جکسون یکی از سیاه پوستان فرگوسن می گوید که به پسر 25 ساله خود پیشنهاد کرده، وقتی با پلیس ها در می افتد، دست ها را روی سر بگذارد و سریع تسلیم شود. فقط باید "بله قربان" و "نه قربان" بگوید، چیزی که نتوان آن را توهین تلقی کرد. بنابراین همه پدرها و مادرها ، پسران رنگین پوست خود را اینگونه نصیحت می کنند. هیچگاه با قوانین یک افسر سفید پوست در نیافت، اینکار اصلا عاقلانه نیست.

اوباما حرفی برای گفتن ندارد

فرگوسن به دو آمریکا تقسیم شده که زبان یکدیگر را نمی فهمند. در یک طرف یک پسر نوجوان سیاه پوست کشته شده است. این اتفاق به سرعت فراموش نخواهد شد: در اداره پلیس نژاد پرستی در روال کار قرار دارد. نوجوانان سیاه پوست پلیس ها را دشمنان خود می دانند.

در چنین فضایی باراک اوباما نمی تواند هیچ درخواستی نه از والدین و نه از پلیس ها داشته باشد. او هیچ حرفی برای گفتن ندارند تا بتواند دل دو طرف را بدست آورد. و اینگونه اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا خواهش های درونی خود را نادیده گرفت: او نتوانست بر تجزیه جامعه توسط نژادپرستی غلبه کند. او دیگر نمی خواهد رئیس جمهور رنگین پوستان باشد. و به این ترتیب اقدامات کمی برای جلوگیری از نژادپرستی اجتماعی انجام داد. او دیگر نمی تواند این دو آمریکا را با هم آشتی دهد.
کد خبر: 153614

وب گردی

وب گردی