Marlboroultralights


قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت در واکنش به حواشی اعطا مجوز برای واردات قانونی سیگار مالبرو ، آن را ناشی از به خطر افتادن منافع پنج هزار میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نوع سیگار دانست.


به گزارش ایسکا نیوز مجتبی خسرو تاج با اشاره به چرایی صدور مجوز برای واردات سیگار تصریح کرد با اینکه سیگار برای سلامت مردم مضر است و ما هم علاقه ای به مصرف آن در کشور نداریم اما واقعیت این است که تعدادی از مردم سیگار می کشند.
وی گفت: از نظر قانونی ممنوعیتی برای واردات سیگار وجود ندارد و در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس قانون عمل می کند.
به گفته معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیگار مالبرو به دلیل نداشتن مجوز رسمی واردات در طی سال های گذشته به طور عمده به صورت قاچاق وارد شده است.
وی در پاسخ به این سوال که با صدور مجوز، جلوی قاچاق گرفته خواهد شد خاطرنشان کرد: هر کالا یا برند خاصی از محصولات که بتواند به شکل رسمی وارد شود دلیلی برای ورود به صورت قاچاق ندارند چرا که شرکت های صاحب برند ترجیح می دهند در شکل رسمی وارد بازارهای جهانی شوند زیرا در شکل قاچاق همواره با ریسک تغییراتی در بازار کشور هدف روبرو خواهند شد که می تواند مشکل ساز باشد.
خسروتاج با بیان اینکه عده ای با صدور مجوز واردات سیگار به طور رسمی مخالفت می کنند افزود: باید دید اولین کسانی که با ورود کالایی به صورت رسمی متضرر می شوند چه افرادی هستند و می توان گفت قاچاقچیان عمده کسانی هستند که منافع خود را در انجام فعالیت های غیررسمی دنبال می کنند و به محض طرح موضوع واردات رسمی برای کالایی در کشور ، اولین گروهی اند که متضرر و دستشان از منافع باد آورده خالی می شود.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، معمولا باندهای قاچاقچی در هر کشور سعی می کنند با شبکه ارتباطات و فسادی که درجامعه بوجود می آورند خود را مجهز به اهرم های فشار کرده و هر وقت مقاومتی را در مقابل قاچاق کالا ببینند در صدد برخورد با آن برآیند.
خسرو تاج در ادامه با اشاره به حواشی که در خصوص شائبه صهیونیستی بودن فیلیپ موریس توضیح داد: برای تشخیص شرکت های حامی آرمان صهیونیست ها، طبق قانون، تبصره 1 ماده 8 قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوبه مجلس شورای اسلامی کمیته ای براساس مستندات وظیفه دارد در این خصوص رسیدگی های لازم را به عمل می آورد و فهرست این گونه شرکت ها را اعلام می کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: درخصوص مجوز صادره برای سیگار مورد نظر تا به حال گزارشی دال بر صهیونیست بودن شرکت سازنده اعلام نشده و تنها مرجع رسمی که طبق قانون می تواند اظهار نظر کند همین کمیته است و تاکنون این کمیته در اظهارنظر رسمی هیچ گونه مستنداتی دال بر صهیونسیتی بودن شرکت سازنده سیگار فوق الذکر اعلام نکرده است.

کد خبر: 153652

وب گردی

وب گردی