ایسکانیوز: بنا به اظهارات ارتش عراق، حملات شدید داعش به «رمادی»، مرکز استان الانبار درمیان برنامه بودجه بندی دفاعی سه‌گانه برای تامین بودجه جنگ،دفع شد.
به گزارش الجیره، مقامات ارتشی عراق می‌گویند که با حمله شدید نیروهای داعش در رمادی مواجه شده‌اند.
این اظهارات در حالی مطرح شد که دولت عراق بودجه دفاعی سه گانه خود را برای شکست داعش تعین کرده است.
رمادی یکی از مناطق شهری مهم در استان بسیار مهم و بحران زده الانبار و تحت حکومت بغداد است.
مقامات ارتشی می‌گویند نیروهای امنیتی عراق با حمایت قبایل توانسته‌اند روز پنجشنبه از یک مجتمع دولتی در شهر دفاع کنند. همچنین در آخرین سری از درگیری‌ها، ارتش عراق موفق شده است بخشی از مناطقی را که به دست داعش افتاده بود باز پس گیرد.
«هیثم‌الدراجی»، یکی از افسران ارتش عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: « ما توانستیم شبه‌نظامیان داعش را که در حال پیشروی در یک مجتمع دولتی بودند متوقف کنیم.»
او افزود بیش از ده حمله هوایی به مواضع داعش در منطقه «الحوض» که پیش از آن نیروهای ارتش عراق ناچار به عقب‌نشینی از آن شده بودند و این عقب‌نشینی به نیروهای داعش اجازه پیشروی و نزیدکی به ساختمان‌های کلیدی دولتی را داده بود انجام شد.
بنا به اظهارات مقامات پزشکی، در این درگیری‌ها چهار تن از نیروهای امنیتی کشته و بیست و یک تن دیگر زخمی شدند.
در سال جاری چندین بار رمادی در خطر سقوط قرار گرفت، این شهر برای داعش بسیار مهم است. چرا که می‌تواند از آن برای تحکیم قدرت و سلطه یافتن بر تمام استان الانبار استفاده کند.
بخش‌هایی از استان الانبار که با عربستان سعودی، اردن، سوریه هم مرز است و در نزدیکی بغداد، پایتخت عراق قرار دارد از ماه ژانویه خارج از کنترل دولت بوده است.
کد خبر: 153720

وب گردی

وب گردی