ایسکانیوز: «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان سفر سه روزه خود به ترکیه را آغاز کرد. وی پس از حضور در آرامگاه آتاترک با اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار می‌کند. هزاران پلیس ترکیه امنیت سفر پاپ را تامین خواهند کرد.
به گزارش دویچه‌وله، پاپ فرانسیس در سفر سه روزه خود به ترکیه برنامه‌ی فشرده‌ای را پیش رو دارد. هدف اصلی او «تبلیغ و ترویج فرهنگ مدارا میان مذاهب» خواهد بود.
روزنامه‌ی ملیت ترکیه می‌نویسد پاپ فرانسیس در نخستین روز سفر خود جمعه ابتدا وارد آنکارا شده و در آرامگاه آتاترک ادای احترام می‌کند و سپس در آق‌سرای (قصر سفید) یا همان کاخ ریاست جمهوری ترکیه مهمان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خواهد بود.
پاپ هم‌چنین با «احمد داووداوغلو»، نخست‌وزیر و «محمت گورمز»، رئیس امور مذهبی و عالی‌رتبه‌ترین روحانی مسلمان ترکیه نیز دیدار خواد کرد. روزنامه ملیت همچنین خبر داده است که هفت هزار پلیس وظیفه محافظت از پاپ فرانسیس را برعهده خواهند داشت. گفتنی است در این مراسم بیش از ۹۰۰ نماینده مطبوعات و رسانه‌های دنیا حضور خواهند یافت.
پس از آن پاپ سپس عازم استانبول خواهد شد. وی در استانبول با استاندار منطقه و نمایندگان ادارات محلی دیدار می‌کند. وی هنچنین در این شهر مورد استقبال، «بارتولومئوس» اسقف اعظم قسطنطنیه نیز قرار می‌گیرد.
پاپ برای نخستین بار از مساجد «ایاصوفیه» و «سلطان احمد» نیز بازدید خواهد کرد. این نخستین دیدار رهبر مذهبی کاتولیک‌های جهان از مسجد مسلمانان است. در هنگام ورود پاپ به موزه ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد ۸۰۰ پلیس مخفی وظیفه محافظت از پاپ را بر عهده خواهند داشت.
اوج سفر پاپ برپائی آئین مذهبی در کلیسای سن اسپریت خواهد بود که روز یکشنبه برگزار می‌شود.
روزنامه های ترکیه نوشتند که پاپ فرانسیس از این سفر به عنوان یک فرصت سیاسی برای تقویت روابط واتیکان با کلیسای ارتدوکس نیز استفاده خواهد کرد.

 
کد خبر: 153744

وب گردی

وب گردی