تهران- ایسکانیوز: نمایش «کاسپار» نوشته «پتر هاندکه» و به کارگردانی محسن معینی،واپسین مراحل تمرین خود را در تماشاخانه آو پشت سر می‌گذارد تا از اوایل دی‌ماه به اجرای عمومی برود.


51


محسن معینی نمایش فلسفی «کاسپار» را با موضوع دردهای بشری برای اجرا از اوایل دی‌ماه و در تماشاخانه آو آماده می‌کند.


نمایش کاسپار که این‌روزها تمرین‌های سخت و فشرده خود را پشت سر می‌گذارد،درباره شخصی است به نام «کاسپار هاوزر» که در خیابان‌های اتریش راه می‌رود و فقط می‌تواند یک جمله را بگوید.او را دستگیر می‌کنند، به زندان می‌برند و روی او آزمایش‌های مختلفی انجام می‌دهند تا تبدیلش کنند به آدمی که می‌خواهند.


53


افسانه میرباقری، بابک جاویدی، بهار سعوه، باران فرد، مریم دانش‌آزاد در این نمایش بازی می‌کنند. سایر عوامل نیز عبارتند از: محسن معینی(طراح)، نیکان خسروی(آهنگساز)، مستانه کریم‌خانی(مدیر صحنه)، پانته‌آ شاگردی (منشی صحنه)،امید سلیمانی(عکاس و گرافیست)،نگین میرحسنی(طراح لباس و تهیه‌کننده)،احمدرضا حجارزاده (مدیر روابط‌عمومی).


55


 معینی درباره نمایش کاسپار می‌گوید:«کاسپار  از نخستین متونی است که «پتر هاندکه» نوشته و به نظرم فلسفی‌ترین متن ادبیات نمایشی در صد سال اخیر است».


کارگردان نمایش کاسپار می‌افزاید:«هاندکه دو جریان مهم فلسفی معاصر را با استادی در متن کاسپار مطرح می‌کند؛ جریان فلسفه قاره‌ای یا کانتیننتال را با مواجهه با متن هستی و زمان هیدگر و جریان فلسفه تحلیلی را با مطرح کردن مسائلی که ویتگنشتاین در رساله منطقی فلسفی ـ تراکتاتوس ـ مطرح می‌کند».


56


معینی در تمرین‌ها از زیبایی‌شناسی گوتیک، ساخت نظام نشانه‌شناسانه گسترده و تئاتر آزمایشگاهی گروتفسکی بهره می‌بَرد.


گفتنی است محسن معینی دارای مدرک دکترای فیلم،تئاتر و رسانه (T.F.M) از دانشگاه گوته آلمان است.او پیش از این، نمایش‌هایی مانند «عقلِ دهم»،«خانه برنارد آلبا»،«مزامیر اکسدوس»،«بازیگر و زنش»،«آدم خوابش می‌گیره» و «بر فَرَس تندرو» را روی صحنه برده است.


این نمایش از اوایل دی‌ماه ساعت 20 در تماشاخانه آو پذیرای علاقه‌مندان به تئاتر خواهد بود.

کد خبر: 153761

وب گردی

وب گردی