فریتس تسیمرمن در دی تسایت می نویسد: دولت اسلامی عراق و شام از فروش گروگان های غربی سرمایه زیادی بدست می آورد. گروگان گیری برای شورشیان داعش نوعی تجارت است.

به گزارش ایسکانیوز، دی تسایت در ادامه نوشت: ایمیل تروریست ها با جمله ای صریح و نگران کننده آغاز می شود: " ما دوست شما جیم را نگه داشته ایم". یک سال می گذرد که فیلیپ بالبونی این جمله را در اولین ایمیل از جانب داعش دریافت کرده است .

خبر داعش طویل نبود. در انتهای نامه درخواست 100 میلیون دلاری برای آزادی جیمز فولی مطرح شده بود. دیگر هیچ. نه توهینی، نه تهدیدی و نه امضایی. فقط این رقم افسانه ای- که امید زنده بودن جیم را در دل خانواده و دوستان او زنده کرد.

در 12 اوت 2014 یک سال و نیم بعد از این ایمیل، جیمز فولی خبرنگار آمریکایی در شرق سوریه سربریده شد. او قبل از اینکه اعدام شود باید برای داعش فیلم تبلیغاتی می ساخت. این ویدئو اولین ویدئوی تبلیغاتی بود. در سپتامبر استیون ساتلوف و بریتن هاینس و آلان هنینگ دوباره برای داعش ویدئوهای تبلیغاتی ساختند.

همه گروگان های غربی کشته نمی شوند. بسیاری از آنها با گرفتن پول آزاد می شوند. تروریست های داعش درباره مرگ و زندگی ، فروش یا اعدام بسیار فکر شده عمل می کنند و ملیت گروگان ها می تواند نقش مهمی ایفا کند.

در ایالات متحده آمریکا پرداخت باج به گروه هایی مانند داعش به عنوان حمایت مالی از گروه تروریستی تلقی می شود. طبق گفته دولت آمریکا حمایت موثر برای جلوگیری کردن از گروگان گیری های بعدی مطمئنا پرداخت پول به این گروه تروریستی نیست.  دولت بریتانیای کبیر، کانادا ،نیوزیلند و استرالیا هم دقیقا همین منوال را پیش گرفته اند. با گروگان هایی از این کشورها، تروریست های داعش نمی توانند پولی به جیب بزنند. بنابراین آنها سربریده می شوند. برای کشورهای غرب اروپا از جمله فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و همچنین آلمان شانس بهتری وجود دارد تا گروگانها زنده بمانند. این کشورها ممکن است باج دهند تا گروگان هایشان آزاد شوند برای همین به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمد داعش به شمار می روند.

به گزارش تایمز تنها امسال این گروه تروریستی 25 میلیون یورو از فروش گروگان های غربی بدست آورده است. در ارتباط بودن با تروریست های داعش غیرممکن است. به طور کلی تروریست ها به سرعت با خانواده های گروگان ها از طریق ایمیل یا تلفن تماس می گیرد و به آنها اطلاع می دهد.

این موضوع غیر عادی نیست. بین تعداد زیاد گروه های تروریستی کوچک و بزرگ که در سوریه و عراق فعالیت می کنند، قاچاق انسان رواج دارد. در نهایت هم بسیاری از گروگان ها باعث تقویت مالی این گروه های تروریستی می شوند. در بازار آزاد تروریست های داعش، گروگان های غربی یک کالا به شمار می آیند. اما ارزش آنها چقدر است؟
کد خبر: 153779

وب گردی

وب گردی