ایسکانیوز : «32 جلد کتاب درباره بررسي خشونت خانگي علیه زنان گم شده است »این خبری بود که در توییتر شهیندخت مولاوردی منتشر شد . زهرا شجاعی رییس مرکز امور مشارکت زنان دوره اصلاحات هم میگوید : این کتابها به صورت خمیر در آمده و به همین دلیل وجود ندارند .
فاطمه راکعی نماینده مجلس ششم در این باره به خبرنگار ایسکانیوز گفت : مایه شرمساری است که این اتفاق در یک ارگان رسمی به وقوع بپیوندد و هیچ توجیهی هم برای آن وجود نداشته باشد . امیدوارم دولت این موضوع را پیگیری کند و مسببن این امر به جزای خود برسند .
او افزود : کسانیکه دست به چنین عمل زشتی زدند فکر میکردند که در کشور هیچ قانونی وجود ندارد به همین دلیل علی رغم اینکه این همه انرژی و فکر و پژو هش و وقت برای یک موضوع مهم و آماری گذاشته شده آنرا از بین بردند .
این فعال سیاسی ادامه داد : این موضوع تنها برای زنان حایز اهمیت نیست که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل میدهند بلکه برای کشور و مردم مهم است چرا که انسان هستند و نگران دختران و زنان و همسران و مادران سرزمین خود هستند.
او با اشاره به اینکه ما در کشور با کمبود منابع پژوهشی و آمار مواجه هستیم گفت : تحفیقی صورت گرفته و میتواند زمینه ای برای پشگیری و رویایی رویی با خشونت علیه زنان و خانواده باشد . میتواند به تغییر فرهنگ و برنامه ریزی کلان کمک کند بعد یک دیدگاه جدید به خود اجازه داده منبع به این با ارزشی را از بین ببرد بنابراین باید برای از بین بردن منابع ملی پاسخگو باشد
راکعی در ادامه تصریح کرد : اینکه چگونه یک چنین دولتی روی کار آمده است که به جای دلسوزی و در مان دردهای اجتماعی منابع ملی را تخریب میکند هنوز هم جای شگفتی دارد . 98 درصد مردم ما به امام خمینی رای دادند و به انقلاب اسلامی وهمه میدانیم دیدگاه امام به زنان تا چه اندازه رو به جلو و مترقی بود ؛حالا باید دید چطور دولتی 98 درصد مردم این کشور را نادیده میگیرد و خلاف نظر اکثریت پژوهشی که باید گفت جزیی از منابع ملی ما به شمار میرود را تخریب میکند هیچ توجیهی برای عملکرد خود ندارد .
او افزود : من به عنوان جزیی از جمعیت این کشور پیگیری از بین بردن تحقیقات درباره خشونت علیه زنان و محاکمه افرادی هستم که دست به چنین کار زشتی زده اند و معتقدم از بین برندگان کتاب خشونت علیه زنان باید محاکمه شوند .
کد خبر: 155227

وب گردی

وب گردی