سخنگوی دولت  از اجازه صادره شده برای افزایش 30 درصدیقیمت نان از امروز دو شنبه خبر داد.

به گزارش ایسکا نیوز، محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور پس از جلسه دیشب هیئت دولت گفت: قیمت‌ نان چند سالی است ثابت مانده گزارش‌هایی از استان‌های مختلف به دولت رسیده است که برخی نانواها با توجه به افزایش هزینه‌های جانبی نظیر افزایش قیمت سوخت و دستمزد کارگر، نان را بی‌کیفیت یا کمتر از وزن مقرر شده تحویل شهروندان می‌دهند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور ادامه داد: در سه سال اخیر قیمت بسیاری از کالاها و خدمات متناسب با نرخ تورم افزایش یافته، این در حالی است که قیمت نان ثابت مانده و این موضوع موجب بروز مشکلاتی برای کارخانه‌های آردسازی و نانوایی‌ها شده است.

نوبخت تصریح کرد: دولت همچنان پرداخت یارانه گندم را در اختیار کارخانه‌های آردسازی و نانوایی‌ها قرار خواهد داد اما این اجازه را به نانواهایی‌ها در استان‌های مختلف خواهد داد تا براساس اقتضائات هر استان به‌منظور جبران مابه‌التفاوت افزایش هزینه‌های جانبی، قیمت نان را تا حداکثر ۳۰ درصد افزایش دهند.

معاون رئیس جمهوری گفت: این تصمیم به استان‌ها ابلاغ شده است و آنها می‌توانند از امروز دوشنبه یا چند هفته دیگر متناسب با شرایط استان در بحث هزینه‌ها این تصمیم را اجرایی کنند که حداکثر افزایش قیمت تا ۳۰ درصد خواهد بود.
کد خبر: 155952

وب گردی

وب گردی