ایسکانیوز : براساس گزارش جهاني دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، جمهوري اسلامي ايران در عرصه مبارزه با مواد مخدر در دنيا در جايگاه برتر قرار دارد.
سازمان ملل متحد در سال 2014 گزارشي از اقدامات جمهوري اسلامي ايران منتشر كرده و تلاش شبانه روزي نيروهاي هوشيار دستگاه‌هاي انتظامي و امنيتي كشور را با كشف 300 تن مواد مخدر جمهوري اسلامي ايران در هفت ماهه نخست سال 2014 ميلادي به عنوان كشوري كه ركورد بيشترين كشفيات مواد مخدر را دارد، مورد توجه و تقدير قرار داده است.
گزارش جهاني دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) در سال 2014 در مقايسه ارزيابي با گزارش سال 2013 نشان مي‌دهد كه آمار تقريبي مرگ و مير ناشي از مواد مخدر در جهان روند نزولي داشته كه از دلايل مهم آن كاهش تعداد مرگ و مير در چند كشور از جمله جمهوري اسلامي ايران قيد شده است.
طبق اين گزارش، جريان قاچاق هروئين در مسير بالكان طي چند سال اخير كاهش داشته كه از جمله دلايل آن مي‌توان به موفقيت‌ دستگاه‌هاي مقابله‌اي جمهوري اسلامي ايران در مسير ترانزيت اشاره كرد. ايران از مسيرهايي است كه قاچاقچيان در پي عبورمواد پيش سازاز آن طريق به افغانستان هستند و در سال 2013 موفق شد حدود 18 تن اسيد انيدريد را كشف كند.
کد خبر: 157208

وب گردی

وب گردی