تهران-ایسکانیوز/ خبر در علم رسانه یک کالای فاسد شدنی است؛ برای همین روزنامه‌ی دیروز هیچ ارزشی ندارد و تنها به درد سبزی پاک کردن و یا پاک کردن شیشه‌ها می‌خورد! این قضیه در مورد رادیو و تلویزیون هم صدق می‌کند؛ زیرا خبرنگاران در خبر فقط «امروز» را مد نظر دارند. اما تلاش ما در مطالب «پارسال همین امروز» این است که این زاویه نگاه را تغییر دهیم و خبر را با دید «فرایند محور» مورد بررسی قرار دهیم. به همین دلیل هر روز سراغ خبرهای پارسال می‌رویم تا دریابیم چقدر از وعده‌های مسئولین، قول‌های داده شده و خبرهای منتشر شده تا امسال تحقق یافته است. برخی از خبرها در روز انتشار، بسیار دور از ذهن بود اما امروز دست یافتنی است؛ برخی از اخبار پارسال در تاریک خانه‌ی ادارات و اذهان حاک می‌خورد و برخی دیگر در حال طی کردن روند اجرایی هستند. ما در صفحه‌ی گزارش‌های «پارسال همین امروز» تلاش داریم به پرونده‌های پارسال سرک بکشیم تا دریابیم در طول یک سال گذشته دنیا چقدر تغییر کرده است. برای بررسی تحقق خبرهای پارسال با مسئولین و کسانی که خبر به آنها مربوط بوده تماس خواهیم گرفت تا تحقق یافتن وعده‌ها و دستورهای سال گذشته را مورد سئوال قرار دهیم.

بیمه دانشجویان در حال پیگیری است

پارسال همین امروز بود که وزیر کار و تعاون در مورد بیمه شدن دانشجویان گفته بود:  بر اساس دستور رییس جمهور و به مناسبت روز دانشجو ، یک و نیم میلیون دانشجویی که فاقد هر گونه دفترچه بیمه هستند با رقم کمی که در حد وسع دانشجویی باشد بیمه خواهند شد.

حالا یکسال از این سخنان وزیر کار و تعاون گذشته است به نظر می رسد این وزرات خانه کار بیمه کردن دانشجویان فاقد دفترچه بیمه را آغاز کرده است، در همین راستا از ابتدای مهر ماه امسال و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید این وزرات خانه سامانه ای را راه اندازای کرده است برای ثبت نامه دانشجویانی که تا به امروز تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نبوده اند. همچنین سال گذشته رئیس بیمه سلامت ایران گفته بود: تمامی دانشجویان فاقد بیمه می توانند با پرداخت 15 درصد حق سرانه بیمه تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار بگیرند.

به نظر می رسد وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی، به وعده هایش در زمینه تحت پوشش بیمه قرار دادن ایرانی ها در حال عمل کردن است، وزارت رفاه تمامی قشرها از روستائیات تا دانشجویان را قصد دارد تحت حمایت بیمه قرار دهد.

 

IMG13572599

فرصت های اشتغال در حال افزایش است

پارسال همین امروز بود که وزیر کار و رفاه اجتماعی گفته بود: برای ایجاد حدود 200 هزار شغل در نیمه دوم سال برنامه ریزی کرده ایم و بودجه اش را هم در نظر گرفته ایم متاسفانه در گذشته گزارشهایی مبنی بر اینکه وام های خود اشتغالی و مشاغل خانگی صرف انجام عمل زیبایی بینی شده وجود داشت لذا در سیاست اختصاص وام تجدید نظر کردیم و مقرر شد تا پولی که برای مشاغل خانگی و کوچک اختصاص داده می‌شود از طریق پشتیبانان این طرح باشد.

برای ایجاد یک شغل در هر بخش اعتباری نیاز است مثلا در بخش نفت هزینه یک شغل 2 میلیارد تومان و در بخش صنعت 160 میلیون تومان است در حالی که مشاغل کوچک 15 میلیون تومان نیاز دارد لذا در تلاشیم تا با منابع محدودی که داریم اشتغال پایدار را ایجاد کنیم.

حالا یکسال از این سخنان وزیر کار گذشته است،  طبق آمارها دولت در یکسال گذشته 400 هزار شغل ایجاد کرده است. و حالا برای پایان سال خبر از ایجاد 400 هزار شغل داده است. در همین راستا معاون توسعه اشتغال وکارآفرینی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی از ایجاد ۴۰۰ هزار شغل جدید تا پایان سال خبر داد.
حسن طایی با بیان اینکه امیدواریم شاهد افزایش تعداد فرصت‎های شغلی در کشور باشیم، اظهار کرد: با توجه به برنامه‎هایی که توسط هیئت دولت تنظیم شده و کارهایی که دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهند انتظار می‎رود امسال شاهد رشد سه درصدی باشیم.تصور بر این است که امسال میزان رکود را پشت سر بگذاریم و امیدواریم که در سال 93 جلوی ریزش اشتغال موجود گرفته شود.

طایی عنوان کرد: با توجه به مهیا بودن شرایط انتظار داریم 400 هزار فرصت شغلی جدید به فرصت‎های موجود اضافه شود، باتوجه به برنامه‎ها و تلاش‎هایی که در شورای عالی اشتغال انجام می‌شود رونق در حوزه اشتغال دور از انتظار نیست.

به نظر می رسد دولت ایجاد اشتغال در کشور را جدی گرفته است و تلاش دارد اشتعال را که یکی از مهمترین مسائل جامعه ی ما هست را حل کند، حال باید دید آیا دولت می تواند به وعده اش در مورد ایجاد 400 هزار شغل تا پایان امسال را جامه ی عمل بپوشاند یا خیر؟

Kanoon_2013051506280850459

 
کد خبر: 159216

وب گردی

وب گردی