ایسکانیوز: رئیس‌جمهور زیمباوه بار دیگر مدعی شده است که معاونش رسما با همراهی سفارت آمریکا علیه او توطئه چینی می‌کند.
به گزارش آسوشیتد پرس، روز شنبه «رابرت موگابه»، رئیس‌جمهور زیمباوه اعلام کرد که معاونش برای حذف او با آمریکا هم‌دست شده است.
موگابه در یک سخنرانی که 12 هزار تن از اعضای حزب حاکم «زانو- پی اف» در «هراره»، پایتخت زیمباوه مخاطب او بودند گفت که جاسوس‌هایش جویس موجورو، معاونش را تعقیب کردند که وارد سفارت آمریکا شد. محلی که به عقیده موگابه در آن نشستی مخفیانه با هدف توطئه‌چینی برای ترور او صورت گرفته است.
دریک نشست سه روزه حزب حاکم همچنین مراحل نهایی تعیین «گریس موگابه»، بانوی اول به عنوان رهبر لیگ زنان حزب «زانو- پی اف» صورت گرفت.
کنگره حزب همچنین موگابه 90 ساله را برای یک دوره پنج ساله دیگر به عنوان رهبری حزب انتخاب کرد و به وی این اختیار را داد تا معاون و سمت‌های ارشد حزب را انتخاب کند.
موگابه با اشاره به « لوران کابیلا»، رهبر سابق جمهوری دموکراتیک کنگو که در سال 2001 توسط یکی از محافظان شخصی‌اش ترور شد، گفت: آماده رقابت هستم اما نه به آن صورتی که علیه من توطئه شود.
«جن ساکی»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، این اتهامات درباره فعالیت‌های سفارت آمریکا در زیمبابوه بی‌پایه و اساس است و پاسخی برای آن وجود ندارد آمریکا همچنان دوست مردم زیمبابوه است.
موگابه همچنین گفت که با فشارهای همسرش، موجورو را به عنوان معاون در سال 2004 برگزید و به زودی جانشین وی را انتخاب می‌کند.
کد خبر: 160375

وب گردی

وب گردی