تهران ـ ایسکانیوز: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه اربعین حسینی در اطلاعیه‌ای، از تمام زائران و ارگان ها درخواست کرده است با حفظ انسجام در برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین هماهنگ باشند.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

1- با عنایت به اینکه شمار زیادی از هموطنان عزیز از همه استان‌های کشور در تدارک تشرف به کشور عراق برای حضور در مراسم معنوی اربعین امام حسین (ع) هستند، لذا از ستادهای اجرایی خدمات سفر همه‌ی استان‌ها به خصوص استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کردستان درخواست می‌شود، وفق وظایف و ماموریت‌های قانونی و محوله، تمهیدات لازم برای ارائه‌ خدمات حمل نقلی، ترددهای مرزی، اسکان و اقامت موقت و سرویس‌های ایمنی، امنیتی، بهداشتی و سایر خدمات لازم به مسافران و زائران را پیش‌بینی کند.

2- با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود حجم زیادی زائر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به کشور عراق سفر کنند، بنابراین ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌های مرزی، برنامه‌ریزی ویژه در روزهای قبل و بعد از اربعین و تا برگشت کامل هموطنان عزیز به کشور را معمول و نسبت به حفظ آمادگی و انسجام در ارائه خدمات فوق‌العاده و خدمات اظطراری احتمالی را معمول دارند.

3- همه‌ سازمان‌ها و نهادها و موسساتی که در موضوع سفر زائران اربعین حسینی به کشور عراق مسئولیت‌های مختلفی را برعهده دارند، علاوه‌بر آماده‌باش کامل در ارائه‌ خدمات نسبت به اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران و زائران اقدام لازم معمول دارند و با استقرار در اماکن و مبادی محل ازدحام هموطنان نسبت به ارائه خدمات ذاتی که بر عهده دارند، اقدام کنند و اطلاعات لازم برای سفر زیارتی به کشور عراق را از روش‌های مناسب به اطلاع هموطنان عزیز برسانند.

4- زائرانی که قصد سفر به کشور عراق و شرکت در مراسم اربعین حسینی را دارند، لازم است به توصیه‌ها و دستورات مراجع ذیربط توجه و عمل و بر آن اساس برنامه‌ریزی کنند.

IMAGE634628315445778933
کد خبر: 160388

وب گردی

وب گردی