تهران- ایسکانیوز: رئیس پلیس راهور ناجا از تشریح تمهیدات ترافیکی سفرهای زائران اربعین حسینی پرداخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، سردار اسکندر مومنی در چهل و پنجمین کمیته هماهنگی اجرای طرح ویژه ترافیکی که با حضور دستگاه ها و سازمان های مربوطه در خصوص تمهیدات ترافیکی سفرهای زائران عتبات عالیات به مناسبت اربعین حسینی تشکیل شده گفت: از 10 روز پیش تا کنون 090 هزار زائر اربعین حسینی با مجوز و ویزا از مرز خارج شده و وارد مرزهای عراق شدند که با توجه به اینکه تعداد زیادی به صورت غیر قانونی به سفر زیارتی عازم شدند قطعا آمار زائران بیشتر از 900 هزار نفر است و پیش بینی شده تا روز اربعین آمار زائران از مرز 1 میلیون و 200 هزار نفر عبور کند.

وی در ادامه بیان کرد: در دهه اربعین بالاترین آمار سفرها را داریم و در این خصوص تمام دستگاه ها با آمادگی لازم و حساسیت بیشتر شرایط تسهیل ترافیک راههای مرزی و ایمنی زائران را فراهم می کند.

وی در ادامه بیان کرد: از امسال طرح ویژه ترافیکی اربعین در تقویم طرح های کمیته هماهنگی قرار می گیرد و در این خصوص هماهنگی های لازم با دستگاه های مربوطه صورت گرفته است.

این مقام مسئول انتظامی در ادامه بیان کرد: با توجه به آنکه بیشترین حجم تردد از مرز مهران صورت می گیرد طبق هماهنگی های کمیته قرارگاه ترافیکی اربعین در مهران مستقر می شود و نماینده تمام دستگاه ها و سازمان ها از جمله هلال احمر، امداد خودرو، شهرداری، پلیس و... در این قرارگاه مستقر می شوند؛ در طول مسیر نیز دستگاه ها و سازمان های نامبرده نیروهای خود را تقویت می کنند و با تمام توان اقدام به کمک رسانی و تسهیل ترافیک به زائران را می کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با توجه به اولویت بندی انتقال زائران از مرز عراق تا شهر خودشان افزود: برای انتقال زائران و بازگشت شان به شهرهای خود ابتدا زائران برای بازگشت از پایانه تا اولین شهر مرزی مهران، بستان و خرمشهر و در اولویت دوم انتقال زائران از اولین شهر به مرکز استان های اهواز و ایلام و اولویت سوم انتقال زائران از مرکز استان اهواز و ایلام به سایر شهرها و استان های کشور است و بر این اساس توسط نیروهای پلیس وسایل حمل و نقل عمومی که اقدام به جابه جایی زائران می کنند اسکرت می شوند.

سردار مومنی بیان کرد: برای کنترل ترافیک راههای مرزی در زمان بازگشت زائران از طریق دو فروند بالگرد 212 یکی در مهران و یکی در اهواز استفاده می شود.

این مقام مسئول پلیس عنوان کرد: در صورتی که حجم بار ترافیکی بازگشت به تهران در راههای مرزی زیاد باشد با نظر رئیس پلیس راههای استان محدودیت های تردد ممنوع اعمال می شود که طی آن وسایل نقلیه سنگین از جمله تردد کامیون ها، تریلرها و... ممنوع می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: افزایش حضور کامل نسبت به امدادرسانی و جا به جایی انجام شده و 10 هزار نیروی پلیس در جهت تسهیل ترافیک و خدمات رسانی در راههای مرزی مستقر هستند و در صورتی که خدای نکرده به هر دلیلی تصادفی رخ دهد با امداد خودرو هماهنگ شده که جرثقیل های سنگین را برای انتقال احتمالی مجروحان در راههای مرزی مستقر کنند؛ حتی با بیمه هماهنگ شده که در این ایام حضور داشته و در زمان پرداخت خسارت ها به سرعت به مراجعه کنندگان رسیدگی شود.

این مقام مسئول پلیس اتوبوس های درون شهری می توانند در حوزه برون شهری اقدام به جا به جایی زائران کنند به شرطی که تمام مقررات را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطر نشان کرد: با شرکت فرآورده نفتی هماهنگ شده پمپ بنزین های سیار را در راههای مرزی مستقر کنند و نسبت به سوخت رسانی به رانندگان و زائران همکاری لازم را داشته باشند
کد خبر: 161327

وب گردی

وب گردی