تهران ایسکانیوز: طاها بهبهانی، هنرمند طراح، مجسمه ساز و نقاش، از سرقت بخشی از آثارش از خانه و باغ موزه ای که به زودی راه اندازی می شود، خبر داد.

طاها بهبهانی در گفت و گو با خبرنگار تجسمی ایسکانیوز، گفت: دو سال است که مشغول ساخت باغ موزه هستم که به عنوان بزرگ ترین و تخصصی ترین باغ موزه اختصاصی در حوزه کشورهای خلیج فارس به شمار می آید.

وی باغ موزه را مکانی برای عرضه آثار هنری خود دانست و افزود: آثارم به شکل دایمی در این باغ موزه می ماند. مجسمه ها در فضای باز و نقاشی ها در یک سالن به نمایش درمی آید. بخشی از محوط نیز متعلق به نمایشگاه های فصلی، مناسبتی و مقطعی است که در اختیار نسل جوان و دیگر هنرمندان قرار می گیرد تا آثار خود را به نمایش بگذارند.

بهبهانی ادامه داد: باغ موزه در جاجرود و یک منطقه قدیمی قجری واقع شده است. این مکان تنها بخش از تهران تا آبعلی است که دست نخورده باقی مانده. این مکان را 23 سال پیش خریدم و به مرور گسترش دادم.

وی با این توضیح که مدیریت باغ موزه بر عهده دخترم «تارا»ست، تصریح کرد: همیشه علاقه مند بودم به مردم این آموزش داده شود که ملک خود را به صورت مکانی برای عرضه آثار هنری در اختیار هنرمندان دیگر بگذارند. این فکر از دوران جوانی با من بوده و حالا که می توانم این کار را در حال انجام شدن است.

این مجسمه ساز و طراح که برای ساخت باغ موزه با مشکلاتی مواجه شده، گفت: سرقت بزرگی که از خانه ام در تهران شده روند راه اندازی باغ موزه را عقب انداخت. کتاب های قدیمی، بخشی از آثارم که قرار بود به باغ موزه منتقل شود و اشیای قدیمی در مرداد ماه دزدیده شد. از طریق دوربین گروه دزدان شناسایی شدند ولی هنوز دستگیر نشده اند. همچنین کمتر از یک ماه است که باغ موزه نیز مورد دستبرد قرار گرفته است.

بهبهانی همچنین از برپایی نمایشگاهی در اردی بهشت سال آینده خبر داد که اخبار آن به مرو اعلام خواهد شد.

طاها بهبهانی با بیش از ۴۰ سال سابقه تدریس و ۶۰ نمایشگاه فردی و جمعی در داخل و خارج ایران، جوایز هنری متعددی دریافت کرده و آثارش نزد ۶۵ مجموعه دار در ایران، آلمان، بریتانیا، آمریکا، بلژیک و چند کشور دیگر نگهداری می شود.

گفتنی است، بهبهانی و تارا دخترش به عنوان هنرمندان برگزیده به نخستین بی ینال بین المللی کینگ دائو در چین دعوت شده بودند.
کد خبر: 162517

وب گردی

وب گردی