تهران- ایسکانیوز: در نودوپنجمین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری دوره های آموزشی سازمان D8 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی تصویب شد.


 دکتر میرزاده در نودوپنجمین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: از نظر بسیاری از صاحبنظران بزرگترین واقعه تاریخ اسلام قیام حضرت اباعبدالله (ع) و شهادت آن بزرگوار است و این قیام در بر گیرنده این نکته مهم است که در راه حق، اثبات حقانیت و پیروی از چارچوب‌های سنت الهی، باید همه دارایی خود را تقدیم کرد.


وی با اشاره به اینکه امسال بیش از یک میلیون نفر از مرزهای مختلف ایران راهی کربلا هستند، خاطرنشان کرد: بزرگترین گردهمایی دنیای اسلام در اربعین صورت می‌گیرد و از لحاظ تاریخی کاملاً بینظیر است و صحنه‌های زیبایی از عشق و شور مردم به اباعبدالله حسین (ع) در شهرهای نجف و کربلا به چشم می خورد.


دکتر میرزاده با تأکید بر اینکه علت ماندگاری قیام امام حسین (ع) اخلاص آن بزرگوار بوده است، تصریح کرد: این اخلاص یک درس برای همه ماست که بفهمیم کارهای تبلیغاتی و شلوغ‌بازی‌های سیاسی هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسد و به گفته قرآن مانند حبابی هستند که از بین می‌روند و کاری که در آن ریا باشد و اخلاص نداشته باشد، در تاریخ محو خواهد شد و کارهایی که صرفاً برای خدا باشد، ماندنی می‌شوند.


در این جلسه بحث مکان‌یابی برای واحد سازمان بین‌المللی D8 مطرح و براساس بررسی های صورت گرفته با برگزاری دوره های آموزشی این سازمان در واحد بین‌المللی آیت‌الله آملی موافقت شد.


سازمان (D8 developing8) که شامل کشورهای بنگلادش، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه است، در سال 1997 تأسیس شده و در زمینه های صنعت، کشاورزی، مخابرات، اطلاعات، تجارت، علوم و تکنولوژی، توسعه نیروی انسانی، بهداشت، توسعه روستایی، بانکداری و انرژی فعالیت می کند که امور اجرایی بخش علم و تکنولوژی این سازمان به ایران واگذار شده که اجرای آن برعهده دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.


همچنین در ادامه مقرر شد با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته معاونان دانشگاه به صورت مستمر و بیش از پیش در جمع روسای واحدهای هر استان حاضر شده  و به تناوب در جلسات مرتبط حضور یابند.


شایان ذکر است در این جلسه درخصوص بخشنامه اعلام نیازهای واحدهای دانشگاهی برای رشته / محل‌های جدید با امکان جذب درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و نیز بخشنامه شرایط سنی مدیران گروه‌های آموزشی مقرر شد این بخشنامه به معاونت آموزشی سپرده شود تا پس از بررسی‌های لازم، در مورد نتیجه آن تصمیم گیری شود.


در این جلسه گزارش کمیسیون‌های تخصصی هیأت رئیسه نیز مطرح شد.

کد خبر: 163853

وب گردی

وب گردی