تهران - ایسکانیوز: سرپرست واحد بجنورد گفت: دانشجويان با فعاليت هاي علمي و پژهشي مي توانند در توسعه پايدار، قدرت و استقلال كشور نقش آفريني كنند.


در واحد بجنورد دكتر علي فيروزنيا سرپرست واحد بجنورد در همايش بزرگ دانشجويان كه به مناسبت گراميداشت 16 آذر و روز دانشجو با حضور مسئولين، اساتيد و دانشجويان اين واحد دانشگاهي برگزار شد با تاكيد بر تقويت بنيه علمي دانشجويان گفت: شما دانشجويان علاوه بر تقويت بنيه علمي و پژوهشي مي توانيد در مسائل سياسي و اجتماعي فعاليت هاي خوبي را به منصه ظهور گذاشته و با درايت و بصيرت در برابر مسائل مختلف جامعه احساس مسئوليت كنيد.


فيروزنيا با بيان اينكه دانشجويان آينده سازان ايران اسلامي هستند افزود: با توجه به اينكه بسترهاي مناسب علمي و پژوهشي در انجمن هاي علمي و نيز در باشگاه هاي پژوهشي از جمله باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه وجود داره مي توانيد از اين فرصت هاي مغتنم به نحو شايسته اي استفاده كرده و خود را براي رسالت هاي بزرگي كه در آينده در پيش رو داريد آماده سازيد كه ماحصل فعاليت هاي علمي و پژوهشي قطعا توسعه پايدار، قدرت و استقلال كشور خواهد بود.


سرپرست واحد بجنورد با اشاره به جانفشاني هاي شهداي 16 آذر گفت: شما جوانان اين مرز و بوم بايد با مطالعه تاريخ باشكوه ايران اسلامي و زندگي شهدايي كه براي كشور خود جانفشاني كردند وفاداري خود را به خون هاي پاك اين عزيزان به اثبات رسانده و ادامه دهنده و رهرو راه شهدا كه با ايثار و از خودگذشتگي در برابر ظلم و ستيزه جويي ايستادگي كردند باشيد.


دكتر علي فيروزنيا در پايان ضمن قرائت تبريك دكتر حميد ميرزاده رياست دانشگاه آزاد اسلامي به مناسبت روز دانشجو براي تمامي دانشجويان آرزوي موفقيت و سربلندي كرد و از تمامي دانشجويان خواست با در صحنه هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، علمي و پژوهشي حضور  فعال داشته باشند.


حجه الاسلام و المسلمين حسين يوسفي فر رئيس دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي آزاد اسلامي خراسان شمالي ضمن اشاره به واقعه 16 آذر گفت: به واقعه 16 آذر مي تواند از دو ديدگاه نگريست ديدگاه نخست ديدگاهي است كه مي توان ايثار و از خودگذشتگي شهداي 16 آذر را به حماسه حسيني وصل كرده و بگوييم درس آزادي و حماسه حسيني بار ديگر در تاريخ ايران رقم خورده است زيرا آنان با درس گرفتن از كلاس درس حماسه حسيني با شهامت تمام در برابر ظلم و ستم دشمنان ايستادند و نگاه ديگر آن است كه اين دانشجويان با از خود گذشتگي و فدا كردن خون خود در راه علم، تقوا و كشور خود فرهنگ بصيرت دانشجويي را در ميان دانشجويان رقم زدند.


حجه الاسلام يوسفي فر با تاكيد بر حفظ حريم دانشگاه كه حريم زهد و پرهيزگاري است گفت: اميد است دانشجويان با تعهد، تخصص و بصيرت لازم بتواند در ارتقاي فضاي معنوي دانشگاه خدمات ارزنده اي ارائه دهند.


به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، از ديگر برنامه هاي همايش بزرگ روز دانشجو در واحد بجنورد پخش كليپ، تاتر، سخنراني نمايندگان دانشجويان در انجمن هاي مختلف علمي و برگزاري مسابقه بود.

کد خبر: 163985

وب گردی

وب گردی