File_20111226102723

ایسکانیوز: حمیدرضا پارسی ، معاون فناوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال عنوان کرد:از سال آینده توزیع کارت ها به شکل گسترده به مدت 5 سال انجام خواهد شد و تا پایان سال جاری هم به 2 میلیون نفر ارائه خواهد شد .

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال بیان داشت: تقویت زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قطعاً تا پایان سال انجام می‌شود و می‌توانیم جمعیت بیشتری تحت پوشش کارت‌های هوشمند ملی قرار دهیم.

وی در پاسخ به اینکه چه زمانی تمام ایرانیان از کارت هوشمند استفاده می‌کنند، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی تحریم‌ها و مشکلاتی که در پروژه‌های بزرگ ملی اتفاق می‌افتد نمی‌توان قول قطعی در این خصوص داد.ولی در کشورهایی که قبل از ما این کارت را ارائه کرده‌اند بین 5 تا 8 سال زمان برده است و ما نیز سعی می‌کنیم طی 5 سال این پروژه را به اتمام برسانیم. پارسایی خاطر نشان کرد: از سال 94 توزیع گسترده کارت‌های هوشمند ملی به مدت 5 سال انجام می‌شود و تا پایان امسال حدود 2 میلیون نفر این کارت را دریافت کردند. وی خاطر نشان کرد: کارت‌های ملی که از سال 1380 شروع به توزیع آن شد در سال 87 حدود 90 درصد از جامعه آن کارت را دریافت کردند و این کارت هوشمند ملی به مراتب پیچیده‌تر از کارت‌های دیگر است .
کد خبر: 167079

وب گردی

وب گردی